طراحی برای دعوای ایرانی-عربی

عکس: سایت ریاست جمهوری

قیمت مسکن به بهای تمام شده واقعی نزدیک می‌شود

دولت با دو گام بلند بیکاری را ریشه‌کن خواهد کرد رییس‌جمهور با بیان‌اینکه دنیای استکبار درپی‌ایجاد دعوای عربی - ‌ایرانی و دعوای شیعه - سنی است به ملت‌ها و دولت‌های منطقه هشدار داد که در مقابل‌این توطئه‌ها هوشیار باشند.

به گزارش‌ایرنا، محمود احمدی‌نژاد که دیروز در اجتماع مردم سیستان و بلوچستان سخن می‌گفت، تصریح کرد: همه باید هوشیار باشند که در زمین آمریکا بازی نکنند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر‌اینکه عمر رژیم صهیونیستی به پایان رسیده است، گفت: ملت‌های منطقه بیدار شده‌اند؛ ولی دنیای استکبار درپی‌ایجاد اختلاف میان کشورهای منطقه است.

رییس‌جمهور گفت: در‌ آینده نزدیک خاورمیانه جدید بدون حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان آنها شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به سخنان خود در سفر استانی کرمانشاه در‌این زمینه اظهار کرد: آنها می‌خواهند همه را به هم سرگرم کنند و سرزمین‌های اشغالی را به صهیونیست‌ها و بخشی از اردن را به فلسطینی‌ها بدهند و بگویند که دیگر کسی حرف از اشغالگری، جنایت و تجاوز نزند که لازم است همه کشورها در‌این زمینه هوشیار باشند.

رییس‌شورای عالی امنیت ملی‌ایران گفت: آنها به بهانه جنگ جهانی دوم سرزمین فلسطین را اشغال کردند و حق ملت‌های منطقه را تضییع کردند و امروز نیز به بهانه تشکیل کشور فلسطینی، می‌خواهند اردن را اشغال کنند و بدین ترتیب هزینه جنایت‌های خود را از جیب ملت‌های منطقه پرداخت کنند. وی طرح‌ایجاد دو دولت را طراحی جعلی استکبار خواند و گفت: ‌این حق ملت‌ها است که آزاد باشند و نوع حکومت خودشان را انتخاب کنند و انتخابات، عدالت، پاکی و فرهنگ حق ملت‌های جهان است.

دعوای‌ایرانی- عربی برای فروش سلاح و نجات رژیم صهیونیستی

احمدی‌نژاد تاکید کرد: ملت‌ها با سلطه آمریکا با وجود رژیم صهیونیستی مخالف هستند و در تلاشند که دعوای‌ایرانی- عربی، شیعه- سنی یا منطقه‌ای از جهان با سایر مناطق را راه بیندازند که همه باید در این زمینه هوشیار باشند.

رییس‌شورای عالی امنیت ملی‌ایران گفت: شکست خوردگان در برابر بیداری و خداخواهی ملت‌ها، سلاح‌های خود را فروخته و پول آن را گرفته‌اند و می‌خواهند با دمیدن آتش جنگ، سلاح‌ها مصرف شود تا دوباره دست نیاز به سوی آنها دراز شود و آنها با درآمد فروش تسلیحات کشور خود را بسازند.

احمدی‌نژاد افزود: امروز از زبان مردم زاهدان که تجلی ملت‌ایران هستند، بدانید که ملت‌های منطقه پیشاپیش آنها ملت‌ایران از طراحی‌های استعماری و استکباری آمریکا و متحدان آن و همچنین از وجود رژیم صهیونیستی ناراضی هستند و همواره با‌این رژیم مخالفت خواهند کرد و تا برچیده شدن سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی از منطقه به مبارزه ادامه خواهند داد.

ای آمریکا، امروز حنای تو برای ملت‌ها دیگر رنگی ندارد

رییس‌جمهور با اشاره به وضعیت لیبی نیز اظهار کرد: آنها در ابتدا اعلام کردند که از مخالفان دولت حمایت می‌کنیم و در لشگرکشی خود، چند منطقه را بمباران کردند و سپس دیدند که منفعت آنها در جای دیگری است و از ‌این رو مردم مخالف دولت لیبی را بمباران کردند.

وی با بیان ‌اینکه آنها اختلاف دو نفر در ساحل عاج را به صحنه توپ، مسلسل و جنگ تبدیل کردند، گفت: حال ‌این کشورها مدعی حقوق بشر و آزادی شده‌اند که باید گفت: ‌ای آمریکا، امروز حنای تو برای ملت‌ها دیگر رنگی ندارد و تلاش شما برای نجات نظام سرمایه‌داری به شکست خواهد انجامید و همه ملت‌های منطقه نیز از شما متنفرند.

رکورد تاریخی دولت در انجام کار عمرانی

وی با اشاره به عزم دولت در راستای حل مساله‌ مسکن، به موضوع مسکن شهری اشاره کرد و گفت: دولت بنا دارد که قیمت مسکن را به قیمت تمام شده‌ واقعی آن نزدیک کند و قیمت زمین را که عامل اصلی گرانی مسکن است از قیمت تمام شده‌ مسکن حذف کند. موضوع مسکن مهر و پشتیبانی از طرح‌های مردمی ‌در ‌این زمینه در دستور کار است و دولت از آن حمایت می‌کند. همت کنید که تا پایان سال ۹۱ در ‌این استان مشکلی به نام مسکن در شهر و روستای ‌این استان نباشد.

رییس‌قوه مجریه در ادامه‌، انجام کار عمرانی با اعتبار ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت را در تاریخ کشور بی‌نظیر خواند و گفت: امسال نیز به همین منظور ۴۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه پیش‌بینی کرده‌ایم.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: مصمم هستیم در دو سال‌ آینده، تمام زیرساخت‌ها از جمله راه آهن، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، سدها و بنادر را تکمیل کنیم تا شرایط برای فعالیت جوانان و ملت‌ایران به طور کامل فراهم شود.

رییس‌جمهور همچنین برنامه‌های اقتصادی دولت در سال جاری را در راستای اصلاح ساختارها عنوان کرد و گفت: اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها‌، هدفمند شدن یارانه‌ها است که در چارچوب آن سهم هر کس از بیت‌المال در جیب خودش می‌رود و همه به طور مساوی از آن برخوردار می‌شوند. وی با بیان‌این که با اصلاح توزیع یارانه‌ها دیگر کسی نیست که ۳۵ برابر دیگران از بیت‌المال بهره گیرد، افزود: عدالت یعنی‌ اینکه بیت‌المال و درآمدهای داخلی به طور مساوی در اختیار همه مردم قرار گیرد که گام اول آن با پشتیبانی مردم اجرا شد و گام‌های بعدی نیز تا تکمیل طرح اجرا خواهد شد.

وی در عین حال گفت: نواقصی در گوشه و کنار وجود دارد، اما با کمک مردم رفع خواهد شد تا حق هر فردی در اختیارش قرار گیرد.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: دولت با دو گام بلند بیکاری را در‌ایران و سرزمین درخشان سیستان و بلوچستان ریشه‌کن خواهد کرد.

وی با اشاره به رقم دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفری بیکاران از گذشته و رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری بیکاران و متقاضیان جدید گفت: اگر سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار شغل‌ ایجاد کنیم ریشه کنی بیکاری به طول خواهد انجامید، اما دولت در‌این راستا در سال ۹۰ نهضتی گسترده را با پیش‌بینی ۱۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مناسب و اکثرا ارزان در دستور کار دارد.

وی از اعطای مجوز و فرصت فعالیت، راهنمایی و آموزش‌های گوناگون از جمله فنی و حرفه‌ای و پشتیبانی مالی از برنامه‌های اشتغالزا به عنوان برنامه‌های دولت در سال‌جاری یاد کرد و گفت: باید همت‌ها را بسیج کنیم و از ذات فرهنگی و تاریخ خود که همت بلند و کار و کوشش خستگی‌ناپذیر در آن جلوه گر است بهره گیریم.