قالیباف: حمل‌ونقل درون‌شهری پاشنه آشیل قانون یارانه‌ها است

در آستانه بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۰ کل کشور در صحن علنی مجلس، شهردار تهران در دیدار با رییس مجلس خواستار افزایش حداکثری منابع درآمدی شهرداری‌ها شد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران روز دوشنبه در دیدار شهرداران کلانشهرهای کشور با علی لاریجانی، بر ضرورت تحقق منابع درآمد شهرداری‌ها در لایحه بودجه تاکید کرد.

وی گفت: توقع ما از مجلس این است که مجلس در بررسی لایحه بودجه به تصویب منابع درآمدی شهرداری‌ها توجه حداکثری داشته باشد. رییس مجلس نیز بر لزوم اجرای دقیق قانون تاکید کرد و گفت: با پیگیری مشکلات مدیریت شهری از سوی کارشناسان مجلس، موضوع درآمد حداکثری شهرداری‌ها در بودجه ۹۰ لحاظ می‌شود. در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول انجامید، پس از بحث و بررسی شهرداران کلانشهرهای کشور درباره بندها و ردیف‌های درآمدی شهرداری کشور از محل بودجه امسال، رییس مجلس قول مساعد داد تا با پیگیری موضوع از سوی کارشناسان مجلس و انجام مطالعه کارشناسی دقیق در اینباره، مشکل‌ها و مسائل شهرداری‌ها با توجه حداکثری قانون در بودجه لحاظ شود. شهردار تهران در این نشست که در دفتر رییس مجلس برگزار شد، همچنین از نمایندگان مجلس خواست تا بر اجرای دقیق و حتمی ‌مصوبات مربوط به درآمد شهرداری‌ها از سوی دولت نظارت کنند.

قالیباف تقدیر و تشکر شهرداران کشور از رییس مجلس، کمیسیون عمران و اعضای فراکسیون مدیریت شهری را بی‌علت ندانست و گفت: مجلس هشتم در مقایسه با سایر دوره‌های مجلس توجه بیشتر و موثرتری به مدیریت شهری داشته است.

وی یادآور شد: مجلس در جریان بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه با ایجاد تغییراتی در لایحه تقدیمی ‌دولت، ۳۰ ماده درباره مدیریت شهری در قالب برنامه پنجم توسعه به تصویب رساند.

شهردار تهران موضوع حمل و نقل عمومی ‌درون‌شهری را «پاشنه‌آشیل» اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها توصیف و بر لزوم شفافیت قانون و مشخص کردن مقصد دقیق منابع بودجه‌ای تاکید کرد. وی گفت: صراحت نداشتن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در تعیین محل دریافت هزینه این منابع، موجب ناهماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

در این نشست «علی‌اکبر آقایی» رییس کمیسیون عمران و «محمدحسین مقیمی» رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس نیز حضور داشتند.