علی‌اصغر سلطانیه، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: نیروگاه هسته‌ای بوشهر بالاترین سطح ایمنی را میان تاسیسات هسته‌ای دنیا دارد. به گزارش خبرگزاری فارس، سلطانیه طی سخنانی در برنامه زنده تهران ۲۰، با بیان اینکه نیروگاه هسته‌ای بوشهر بالاترین سطح ایمنی را میان تاسیسات هسته‌ای دنیا دارد، گفت: اساسا امکان بروز حادثه‌ای مانند انفجار نیروگاه فوکوشیما در بوشهر وجود ندارد. وی افزود: سانحه ژاپن یک انفجار هیدروژنی است که صرفا به دلیل شرایط اقلیمی کاملا خاص شرق ژاپن رخ داده و پیش از آنکه به سطح انفجار هسته‌ای نزدیک شود، متوقف شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰۰ رآکتور و ۴۴۴ نیروگاه هسته‌ای در ۳۰ کشور دنیا در حال کار هستند و طی نیم قرن گذشته تنها ۳ سانحه در این نیروگاه‎ها رخ داده که حادثه فوکوشیما آخرین آن محسوب می‌شود.

سلطانیه با تاکید بر اینکه ما مسلط به تکنولوژی هسته‌ای هستیم و بخشی از این تسلط به ۴۰ سال مدیریت رآکتور اتمی تهران برمی‌گردد، در خصوص مذاکرات هسته‌ای با اروپا و آمریکا گفت: مذاکره با تقابل فرق دارد و تهران همواره آمادگی دارد تا بر اساس تعامل و احترام متقابل به گفت‌وگو بپردازد.

به گفته سلطانیه با اعتماد به نفس و اعتقاد کامل به حقوق علمی کشور به ماموریت خود در وین ادامه خواهد داد و مقتدرانه از منافع هسته‌ای ایران محافظت می‌کند.