دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان یک شنبه شب افزون بر موضع‌گیری درباره تحولات منطقه و لبنان در بخشی از سخنان تلویزیونی خود به اظهارات سعد حریری علیه ایران نیز پاسخ گفت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری المنار، سید حسن نصر الله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان گفت: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم اظهارات تندی است که سعد حریری علیه ایران گفته است. البته باید بگویم که من سخنگوی ایران نیستم، اما افتخارم این است که روابط دوستانه و نزدیکی با ایران دارم همانطور که روابط خوبی با سوریه و برخی کشورهای دیگر دارم و این باعث مباهات و افتخار است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: اما از منظر دیگر به کشوری که در کنار لبنان ایستاده است و از لبنان در موارد متعددی حمایت کرده این‌گونه هجمه و توهین می‌شود، که البته در مقابل حزب‌الله نمی‌تواند سکوت کند. اینکه حریری ایران را عامل بحران در لبنان می‌داند تعجب‌آور است. حریری به جای آنکه اسرائیل را بحران‌ساز معرفی کند، ایران را بحران‌ساز معرفی کرده که این حرف خنده‌داری است.

این حرف‌ها بر اساس چه اسنادی گفته می‌شود. حریری در جای دیگری هم گفته ایران عامل بحران‌های اخیر در کشورهای دیگر عربی است!

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: ایران از معدود کشورهایی بود که در جنگ ۳۳ روزه حامی لبنان بود. این اتهامات علیه ایران را نمی‌توان نادیده گرفت. اگر حمایت‌های ایران از لبنان نبود ممکن بود لبنان در جنگ ۳۳ روزه نتواند اسرائیل را شکست بدهد.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: اظهارات

سعد حریری از اساس باطل بوده و صحت ندارد. خیلی شفاف بگویم که ایران نیازی ندارد که بنده از آن حمایت کنم. ایران کشوری

قدرتمندی است، اما ایجاب می‌کند که در این باره سکوت نکنیم. ایرانی‌ها دوست ما هستند و ما سکوت در برابر ظلم را نمی‌توانیم تحمل کنیم.