انتقاد از تقدس بخشیدن به نوروز

رییس قوه‌قضائیه در اولین جلسه مسوولان عالی قضایی در سال جدید ضمن انتقاد از تقدس بخشیدن به نوروز تاکید کرد که جریان‌های انحرافی به این موارد دامن می‌زنند. او همچنین با دفاع از عملکرد قوه‌قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت که هیچ‌گاه در این مسیر عقب ننشسته‌ایم و با صلابت عمل کرده‌ایم. به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی ضمن تبریک سال نو به همه مسوولان کشور و ملت و با انتقاد از تقدس بخشیدن به برخی از اوقات قراردادی توسط عده‌ای اظهار کرد: من حتی شنیده‌ام که برخی ادعا کرده‌اند که در نوروز شیطان در غل و زنجیر است، همان تعبیری که برای لیالی قدر آمده است. اینها سخنان من‌عندی و باطلی است که گاهی جریان‌های انحرافی به آنها دامن می‌زنند. این سخنان باطل برخلاف مذاق دینی است. هر چیزی باید بر اساس صحیح خودش استوار باشد، نه اینکه ما خودمان را جای وحی بنشانیم. هر وقت دلمان خواست شیطان را در غل و زنجیر کنیم و هر وقت نخواست، آزاد! علی ایحال ما امیدواریم که همه لحظات ما چه ایامی که ذاتا مقدس هستند و چه ایامی که ما به اعتبار خودمان آنها را موقعیت‌هایی برای اعمال نیک قرار داده‌ایم، همه در اصلاح باطن ما و در تعالی ما ان‌شا‌الله موثر و مفید بیفتند.

آملی لاریجانی اعلام سال جدید به عنوان سال جهاد اقتصادی را از سوی مقام معظم رهبری بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: هر ملتی که بخواهد مستقل و سرافراز باشد و در مسیر تعالی گام بردارد، طبیعتا باید هزینه‌هایی را بپردازد. برای ملت ایران که سربلندی‌، استقامت و صلابتش در راه عقیده‌های صحیح بر همه آشکار شده و اکنون الگویی است برای تمام جوامع اسلامی در سرتاسر دنیا، خصوصا خاورمیانه و شمال آفریقا، این امر یعنی جهاد اقتصادی یک ضرورت است. ملت ما برای ادامه این مسیر و برای تعالی کشور و برای فراهم آوردن مقدمات و بسترهای لازم برای تکامل علمی و اقتصادی نیازمند این جهاد اقتصادی است. وی در همین زمینه افزود: امیدواریم که همه مسوولان نظام و قوای مختلف کشور و همه نهادهایی که به نحوی در این امر دخیل هستند، دست به دست هم بدهند و بتوانند جهاد اقتصادی را در کشور محقق کنند و منویات مقام معظم رهبری در این مساله ان‌شاالله به تحقق بنشیند.

آملی لاریجانی در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضایی گفت: از جمله مطالبی که در سال قبل بر آن تاکید کردیم، بحث برخورد با مفاسد اقتصادی بود. بحمدالله قوه‌قضائیه در این مساله با صلابت عمل کرد و هیچ‌گاه از مسیری که شروع کرد عقب‌ ننشسته است. البته ما دستگاه تبلیغاتی نیستیم که هر روز اعلام کنیم که چه کرده‌ایم. دستگاه قضایی باید رسیدگی عادلانه داشته باشد. اینکه برخی توقع دارند هر روز گزارش کنیم که این پرونده در چه مرحله‌ای است، توقع نادرستی است. قوه‌قضائیه وظایفی دارد که در حد وسع به انجام این وظایف پرداخته و ان‌شاالله نتایجش در هر بخش در اولین فرصت به ملت عزیز اعلام خواهد شد.