رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی‌ آموزشی وزارت آموزش و پرورش، گفت: «جهاد اقتصادی» به عنوان یک مفهوم در برنامه درسی مورد توجه قرار می‌گیرد. حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «جهاد اقتصادی» از تحول اقتصادی و هدفمند کردن یارانه‌ها به عنوان برنامه‌های دراز مدت نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و افزود: تحولات اقتصادی باید جایگاه و پایگاه ویژه‌ای در کتاب‌های درسی پیداکنند، تا نسل آینده این مفاهیم را به خوبی درک کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت علاوه بر فعالیت‌های رسمی و برنامه‌ریزی‌ درسی، موضوع اقتصاد را به عنوان یکی از موضوعات اساسی برای دانش‌آموزان مورد توجه قرارداده است، تا بتوان اهداف شعار «جهاد اقتصادی» را تبیین کرد.

معاون پژوهشی آموزش و پرورش تصریح کرد: درج و انتشار مطالبی با محوریت تحول اقتصادی، هدفمند سازی یارانه‌ها، پیگیری اصل «۴۴» قانون اساسی و جهاد اقتصادی در یک مجموعه به هم پیوسته در نشریات و مجلات رشد از دیگر برنامه‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی‌ آموزش وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق این شعار است.

معاون وزیر با بیان اینکه دانش‌آموزان در کتب درسی با مفهوم تحول و جهاد اقتصادی آشنا می‌شوند، افزود: جهاد اقتصادی به عنوان یک مفهوم در برنامه آموزشی و کمک آموزشی مورد توجه قرار می‌گیرد.