ایسنا خبر داد: جانشین رییس‌جمهور در شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور، گفت: افراد دخیل در روند تحقیق و تفحص که به شورای‌عالی ایرانیان تهمت زده‌اند باید درباره این اتهامات به ملت ایران توضیح دهند. اسفندیار رحیم‌مشایی در گفت‌وگو با «ایسنا»، درباره طرح تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور، اظهار کرد: به همان اندازه که این روند ادامه می‌یابد در می‌یابیم که چه اقدام خوبی انجام گرفته است. ما نیز سوالاتی از افراد دخیل در روند تحقیق و تفحص داریم. آنان سوالات و سخنانی در جریان این تحقیق و تفحص مطرح کرده‌اند که باعث وهم شده ‌است و باید در این‌باره جوابگو باشند.

مشایی درباره دلیل ابراز اینگونه اظهارات از سوی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: باید دلیل این امر را از خود آنان بپرسید.

جانشین رییس‌جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، افزود: کسانی که برای تحقیق و تفحص اقدام کرده‌اند باید به ملت ایران درباره اتهاماتی که زده‌اند، توضیح دهند. همانگونه که زمانی که حضرت یوسف (ع) را جلوی پادشاه آوردند و پرسیدند آن چیست، فرمودند اول شما بگویید آن ماجرا چه چیزی بوده است. بر همین اساس باید آنها در درجه اول توضیح دهند که چه ماجرا و انگیزه‌ای در پشت این تحقیق و تفحص وجود دارد که در این صورت انگیزه آنها معلوم می‌شود.