دنیای اقتصاد- محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور در جریان سفر استانی به لرستان به آمریکایی‌ها هشدار داد از دخالت نظامی در شمال آفریقا و خاورمیانه پرهیز کنند، در غیر این‌صورت ملت‌های منطقه سربازان آنان را به گور خواهند سپرد.

سخنان احمدی‌نژاد پس از آن بیان شد که چند ناو آمریکایی وارد دریای مدیترانه شده و در نزدیکی مرزهای آبی لیبی مستقر شدند و رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا هم از احتمال مداخله نظامی در لیبی سخن به میان آورد.

احمدی‌نژاد در جریان سفر به استان لرستان بیان کرد
هشدار به آمریکا درباره دخالت نظامی در لیبی
رییس‌جمهوری اسلامی‌ایران به آمریکا و متحدانش هشدار داد که از دخالت نظامی‌در شمال آفریقا و خاورمیانه بپرهیزند در غیر‌این صورت ملت‌های منطقه بپا خواهند خاست و گور سربازان آنها را خواهند کند.

به گزارش‌ایرنا، محمود احمدی‌نژاد که روز گذشته در اجتماع مردم لرستان سخن می‌گفت، تصریح کرد: الان؛ ۱۰ سال پیش و زمان رییس‌جمهور سابق آمریکا نیست که به بهانه ۱۱ سپتامبر به عراق و افغانستان حمله کردید.
احمدی‌نژاد تاکید کرد: اگر‌این بار در شمال آفریقا و خاورمیانه دخالت نظامی‌کنید ملت‌های منطقه بپا خواهند خاست و گور سربازان شما را خواهند کند. احمدی‌نژاد دولت آمریکا و متحدان غارتگر واشنگتن را منفورترین دولت‌ها نزد ملت‌های جهان خواند و گفت: آنها با برخی طراحی‌های تبلیغاتی در حال زمینه چینی برای دخالت نظامی ‌در برخی کشورها هستند. احمدی‌نژاد خطاب به برخی قدرت‌ها که به دروغ ژست مدعی دفاع از حقوق مردم منطقه را گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: امروز فریب کاری شما رنگ باخته است و نقشه‌های شما نقش بر آب شده است و هیچ کس ادعای شما مبنی بر طرفداری از مردم را نمی‌پذیرد؛ چرا که شما متهم درجه اول در جنایت‌های جاری در جهان هستید. رییس شورای عالی امنیت ملی‌ایران با اشاره به خیزش انقلابی مردم خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کرد: امروز اگر ملت‌هایی علیه دیکتاتورها و شرایط سخت استبداد قیام کرده‌اند به معنای آن نیست که ملت‌ها طرفدار مدعیان شده‌اند؛ چرا که ملت‌های منطقه و مردم دنیا، آمریکا و متحدان‌این کشور را در تمامی ‌جرم‌ها، جنایت‌ها و غارتگری‌ها در جهان می‌شناسند. احمدی‌نژاد گفت: در هر نقطه از جهان که نظام دیکتاتوری، جبار و ضدمردمی ‌حاکم است مورد حمایت آمریکا و متحدان آمریکا است و هر قدر دولتی مردمی‌تر، بیشتر و بیشتر مورد بغض و دشمنی آمریکا است.
وی افزود:‌ دولت‌های مستبد، غیرمردمی، بریده از مردم و ناپاک در جهان برای حفظ خود به مستکبران، آمریکا و متحدان‌ این کشور متصل و متکی می‌شوند و به هر میزان که‌این دولت‌ها به مستکبران متکی تر، در درجات بالاتری از استبداد، دیکتاتوری و اعمال خشن و ضد مردمی ‌قرار دارند و هرچه‌این دولت‌ها مستبدتر باشند بیشتر و بیشتر مورد حمایت آمریکا و متحدان آن هستند.
پایگاه‌های نظامی‌آمریکا برای دفاع از دیکتاتورها شکل گرفته‌اند
رییس‌جمهوری با اشاره به‌این که امروز سردمداران آمریکا مدعی دفاع از حقوق ملت‌ها و مقابله با دیکتاتورها شده‌اند، گفت: همه مردم جهان باید بدانند که اساس دیکتاتوری در جهان مورد حمایت دولت آمریکا است. وی با طرح‌این پرسش که «چه کسی اسلحه به قاتلان مردم در کشورهای منطقه داده است و پایگاه‌های نظامی‌آمریکا در منطقه خاورمیانه، کشورهای اسلامی، شمال آفریقا و اروپا چه می‌کنند؟» ادعای ‌این کشورها در زمینه طرفداری از مردم را نادرست خواند و پرسید:‌ آیا ‌این پایگاه‌های نظامی ‌برای دفاع از مردم برپا شده‌اند یا برای دفاع از دیکتاتورها؟ احمدی‌نژاد هدف طراحی‌های جدید آمریکا و متحدان‌این کشور را تسلط بر منابع نفت و گاز شمال آفریقا و برخی کشورهای خاورمیانه عنوان کرد.
سازندگان بمب اتم حق ندارند در برابر فناوری هسته‌ای ‌ایران موضع‌گیری کنند
رییس‌جمهوری تصریح کرد: سازندگان، ذخیره‌کنندگان و استفاده کنندگان از بمب اتم حق ندارند علیه ملت‌ایران و در برابر فناوری هسته‌ای آن موضع‌گیری کنند. احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در اجتماع پرشور مردم لرستان افزود: آنها خودشان سلاح هسته‌ای تولید می‌کنند، پایگاه‌های مختلف دارند و بر خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی دست‌کم در ۴ کشور اروپایی پایگاه ‌ایجاد کرده و بمب‌های اتم خود را آنجا ذخیره کرده‌اند.
امروز امنیت و سلامت مردم اروپا در خطر است
وی با بیان‌اینکه امروز امنیت و سلامت مردم اروپا در خطر است، اظهار داشت: قدرت‌های سلطه گر بمب اتم ساخته و از آن استفاده کرده‌اند و بر خلاف قانون و رضایت ملت‌ها، آن را در برخی کشورها ذخیره کرده‌اند. رییس جمهوری خطاب به قدرت‌های استکباری گفت: بدانید ملت‌ایران به پاخاسته و در برابر زیاده خواهی‌های شما خواهد‌ایستاد و مطمئن باشید‌این مردم، آرزوی یک میلیمتر عقب نشینی را به دل شما خواهند گذاشت.
احمدی‌نژاد طی خطابی دیگر به قدرت‌های استکباری افزود: بدانید که برای نجات خود یک راه بیشتر ندارید و آن احترام به حقوق و شخصیت ملت‌ها، پذیرش استقلال ملت‌ها و دست برداشتن از خوی کثیف تجاوزگری و ظلم و ستم است.
وی متذکر شد: اگر بخواهید با روش و فریبکاری جدید همان اهداف استعماری را دنبال کنید، مردم‌ایران و ملت‌های منطقه تودهنی محکمی‌به شما خواهند زد و آرزوهای شما را به گور خواهند فرستاد.
دولت آمریکا همواره دوستان خود را قربانی منافع‌اش کرده است
رییس‌جمهوری خطاب به برخی از دولت‌ها و سیاستمداران نیز گفت: تاریخ و ۶۰ سال گذشته نشان داده که دولت آمریکا در شرایط سخت و نیاز به منافع، همواره دوستان خود را قربانی منافع‌اش کرده است. وی ادامه داد: آمریکا هر جا لازم شده، دیکتاتورها و مستبدهای وابسته به خود را در زمان کوتاهی قربانی منافع خود کرده است. همانگونه که در کره، ویتنام و خاورمیانه شاهد آن بودیم.
رییس‌جمهوری توضیح داد: امروز می‌بینیم کسانی که با امید و اتکا به آمریکا سال‌ها علیه مردمشان بوده‌اند، اکنون که مردم قیام کرده‌اند، دولت آمریکا بدون هیچ ملاحظه‌ای آنها را قربانی منافع خود خواهد کرد. احمدی‌نژاد با بیان‌اینکه امروز سردمداران آمریکا مدعی حقوق بشر شده‌اند، اظهار داشت: هر جا اقدامی‌علیه حقوق بشر انجام می‌شود پای آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان آنها در کار است. آنها باید محاکمه شوند نه‌ اینکه مدعی ملت‌های آزاده باشند.
رییس‌جمهوری وجود رژیم صهیونیستی را بالاترین جرم علیه حقوق بشر و کرامت بشری توصیف و اضافه کرد: از زبان مردم ‌ایران به شما نصیحت می‌کنم که دست از دغل کاری بردارید، چرا که دنیا بیدار شده و موج عظیم بیداری در همه جای دنیا به راه افتاده است.
در برخی ‌ایالت‌های آمریکا هر روز تظاهرات انجام می‌شود
وی با یادآوری ‌اینکه دولت آمریکا خفقان شدیدی در آمریکا ‌ایجاد کرده است، گفت: اکنون در برخی‌ایالت‌های آمریکا، هر روز تظاهرات، تحصن و اعتراض علیه فساد، غارتگری، ظلم و تبعیض انجام می‌شود. احمدی‌نژاد با اشاره به ‌اینکه بخش وسیعی از مردم آمریکا در فقر مطلق به سر می‌برند و در نیویورک چند میلیون کارتن‌خواب وجود دارد، افزود: «در سراسر آمریکا بیش از ۵ - ۴ میلیون نفر در شبانه روز هیچ پولی برای زندگی ندارند و از طریق برخی موسسه‌های خیریه و اضافه‌های سفره‌های ‌این و آن زندگی خود را می‌گذرانند. امروز در آنجا نیز بیداری انسانی آغاز شده است.» رییس‌جمهوری خود تاکید کرد که به فضل الهی در آینده‌ای نزدیک ‌این بیداری جهانی؛ ظلم، ستم و استکبار را از جهان ریشه‌کن خواهد کرد.