مسوول دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آنچه «تحت‌الشعاع قرار دادن انتخابات هیات‌رییسه مجلس خبرگان رهبری» در برخی رسانه‌ها خواند را «بالاتر از بداخلاقی‌های سیاسی، اسلامی و انسانی» توصیف کرد. به گزارش ایسنا در بیانیه ارسالی از سوی محمد هاشمی با اشاره به سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جلسه این هفته مجمع تشخیص مصلحت نظام، مبنی بر تکلیف مقام معظم رهبری به ایشان برای حضور در انتخابات خبرگان سال ۸۵، تاکید شده است: براساس آنچه رسما اعلام شد منظور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از تکلیف رهبری براساس صراحت خبر روز شنبه، حضور در انتخابات بود نه ریاست خبرگان!

در بند دیگری از این بیانیه آمده است: کسانی که این روزها تلاش‌های مضاعفی برای ریاست خبرگان انجام می‌دهند، توجه داشته باشند که این مجلس با حضور بیش از ۸۰ نفر از مجتهدین و علمای طراز اول، وزنه‌ای در کشور است و طرفداران یک جریان خاص نباید به وجدان خویش اجازه دهند که به خاطر مخالفت سیاسی با یک شخصیت، اخلاق و انصاف را فراموش کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: مطمئن باشید ما فی‌الضمیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای مناصب همان است که در جلسه اخیر مجمع گفتند و تاریخ بهترین گواه در این ۳۰ سال است که همیشه در خطیرترین مسوولیت‌ها به انقلاب، ایران و اسلام خدمت ‌کرده‌اند و الان نیز تا همیشه سربازی از سربازان جمهوری اسلامی هستند و خواهند بود.