معاون پارلمانی رییس‌جمهور می‌گوید: لایحه بودجه سال آینده در دولت نهایی شده، اما برخلاف وعده پیشین، دولت آن را این هفته به مجلس تقدیم نمی‌کند و تقدیم لایحه به اول اسفند ماه موکول شده است. به گزارش ایلنا و ایرنا، محمدرضا میرتاج‌الدینی یکشنبه شب در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: قبلا اعلام شده بود این لایحه این هفته به مجلس داده می‌شود و تلاش مسوولان هم بر این بود که آن را نهایی کنند، اما لایحه بودجه یکشنبه آینده تقدیم مجلس خواهد شد. وی اضافه کرد: با تلاش مسوولان، لایحه بودجه ۹۰ نهایی شده و یکشنبه هفته آینده، رییس‌جمهور این لایحه را به مجلس تقدیم می‌کند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور مهم‌ترین دلیل طول کشیدن تدوین لایحه بودجه را بررسی آن نسبت به تکالیف برنامه پنجم توسعه بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه، سال آینده نخستین سال اجرای برنامه پنجم توسعه است لازم بود دولت لایحه بودجه را براساس این تکالیف تدوین و تهیه کند.

نظر متفاوت ۲ عضو هیات رییسه

با این حال، روز گذشته سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به جلسه یکشنبه شب هیات رییسه، از تلاش برای اتمام بررسی بودجه ۹۰ تا پایان سال خبر داد.

محسن کوهکن، سخنگوی هیات رییسه مجلس به خبرگزاری فارس گفت: تمام سعی مجلس بر این است که تا جایی که آیین‌نامه داخلی اجازه می‌دهد بررسی بودجه ۱۳۹۰ کل کشور را تا پایان سال به اتمام برساند.

وی افزود: درباره اینکه بودجه به صورت کامل، دو یا سه دوازدهم در مجلس بررسی و تصویب شود، فعلا نمی‌توان صحبت کرد، اما به هر حال بودجه باید قبل از پایان سال بررسی شود تا دخل و خرج دستگاه‌ها در اولین روز سال بر اساس آن تعیین شود.

اما جهانبخش محبی‌نیا، دیگر عضو هیات‌رییسه درباره تصمیم نهایی این هیات به خبرگزاری خانه ملت گفت: در جلسه یکشنبه شب تاکید شد که بودجه سال ۹۰ با رعایت حقوق نمایندگان، کمیسیون‌ها و کمیسیون تخصصی تلفیق بررسی شود.

وی با بیان اینکه در هیات‌رییسه تمام تلاش برای آغاز رسیدگی بودجه سال آتی در سال جاری و ادامه آن در سال بعد انجام خواهد شد، گفت: اگر به هر دلیلی ایام باقی مانده کفاف رسیدگی به بودجه را نداد، طبیعی است چند دوازدهم مطرح خواهد شد و نظر دوستان بر یک دوازدهم و دو دوازدهم است.

عضو هیات‌رییسه مجلس تاکید کرد: اعضا تاکید داشتند حتما بودجه یک دوازدهم مطرح و بررسی شود، اما اگر شرایط خاصی پیش آمد، دو دوازدهم بودجه مطرح می‌شود.