انتقاد از طرح علنی اختلافات

لاریجانی: نباید نهادهای نظام را تخریب کرد

حداد عادل: سران قوا اختلافات را به کوچه و بازار نکشانند علی لاریجانی رییس مجلس و غلامعلی حداد عادل رییس کمیسیون فرهنگی طی اظهارنظرهای جداگانه‌ای از تخریب قوای رسمی کشور و نیز علنی شدن مباحث بین مسوولان کشور انتقاد کردند.

در این راستا لاریجانی رییس مجلس تاکید کرد که نباید دولت، مجلس، مجمع تشخیص مصلحت و شورای نگهبان را تخریب کرد.به گزارش خبرگزاری های مهر و خانه ملت، علی لاریجانی شامگاه پنج شنبه در مراسم گرامیداشت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی جبهه و مجمع هماهنگی پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد زین‌العابدین قم برگزار شد، یکی از دستاورد‌های انقلاب را نهادهای موجود کشور دانست که امام آن‌ها را شکل داد و افزود: جریانی در کشور است که نهادهای مختلف کشور را تخریب می‌کند؛ ولی باید دانست که امام خمینی کار مهمی کرد و جمهوری اسلامی را شکل داد و نهادهایی را به وجود آورد. نظام روی این نهادها استوار است و نباید دولت، مجلس، مجمع تشخیص و شورای نگهبان را تخریب کرد.

رییس مجلس با بیان اینکه اگر همیشه نظر دولت در مجلس تصویب شود دیگر نیازی به وجود مجلس نیست، گفت: نباید وقتی نمایندگان نظر مخالفی می‌دهند توپخانه سیاسی بر آنها آوار شود، جریاناتی در کشور وجود دارد که می‌خواهند نهادهای کشور را تخریب کنند.لاریجانی افزود: مجلس در راس امور کشور است و نباید فضایی ایجاد شود که نمایندگان نتوانند سخن بگویند. کسانی که در نظام به فکر مصلحت خود باشند و در فکر حذف دیگران باشند به اسلام لطمه می‌زنند.وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اجتناب سران کشور از سخن گفتن تخریبی درباره یکدیگر اظهار داشت: ما درباره سخن گفتن درباره یکدیگر معذور بوده و عذر شرعی داریم، اما عده‌ای اصرار به تخریب افراد دارند که این موضوع به صلاح کشور نیست. وی گفت: نمایندگان قسم خورده‌اند تا حرف بزنند و نباید فضایی بسازیم که نمایندگان نتوانند حرف بزنند که در این صورت از راه امام عدول کرده‌ایم.

سخنان حداد عادل

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سران قوا باید مسائل و اختلافات را در میان خودشان حل کنند و این موضوعات را به کوچه و بازار و صحن جامعه نکشانند. به گزارش مهر، غلامعلی حداد عادل با پیوستن به راهپیمایان ۲۲ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با «مهر» در بیان ضرورت‌های اتحاد میان سران قوا در شرایط کنونی که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور الگو در میان کشورهای اسلامی منطقه مطرح است، گفت: عقل سلیم حکم می‌کند که نیروی خودمان را صرف خنثی کردن کار یکدیگر نکنیم و به جای فرسایش، افزایش ایجاد کنیم.وی با تاکید بر اینکه متاسفانه گاهی اوقات مسوولان این موارد را رعایت نمی‌کنند، گفت: امیدوارم مسوولان کشور با مشاهده این شور وشوق مردمی که در راهپیمایی به چشم می‌خورد و شور و شوقی که در کشورهای منطقه نیز اکنون وجود دارد، کاری انجام دهند که امید روز به روز در میان مردم بیشتر شود. حداد عادل در توصیه به سران قوا برای پرهیز از اختلاف افکنی تاکید کرد: سران قوا باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه کنند و مسائل اختلافی را در میان خودشان حل کنند و اختلافات را به کوچه و بازار و صحن جامعه نکشانند.

توصیه خصوصی به احمدی‌نژاد

وی در بیان توصیه به رییس‌جمهور با توجه به انتشار نامه به نمایندگان مجلس و بیان عملکرد مجلس به مردم نیز گفت: من توصیه‌های خود به ایشان را به صورت خصوصی می‌گویم برای اینکه این مسائل به صحن کوچه و بازار کشیده نشود.