انتقاد آیت‌الله مکارم از فساد اخلاقی در جامعه

ایسنا نوشت:‌ یک مرجع تقلید گفت: شش هزار نفر تعیین شده‌اند تا نانوایی‌ها گران فروشی نکند و کسی پول اضافه نگیرد و ... اما این همه فساد اخلاقی، شش نفر هم پیدا نمی‌شود که مسوول جلوگیری از آنها باشند. به گزارش ایسنا، آیت‌الله مکارم شیرازی دیروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم اظهارکرد: امروز مسائل اقتصادی در مملکت مورد اهتمام بسیاری است تا جایی که ۶ هزار بازرس تعیین شده‌اند که اگر نانوایی، گران فروخت یا تاکسی پول اضافه گرفت، جلوی آن را بگیرند، اما این همه مفاسد اخلاقی در جامعه مشاهده می‌شود، شش نفر پیدا نمی‌کنید که مسوول جلوگیری آنها باشد.

این مدرس حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر مسائلی که امروز است در زمان شاه بود وضع خیلی بدتر می‌شد. استاد خارج فقه حوزه بیان کرد: مسائل اخلاقی را چه کسی می‌آورد و از کجا می‌آید؟ آیا نمی‌شود جلوی آن را گرفت؟

این مرجع تقلید بیان کرد: امیدواریم همه آقایان، برادران و کسانی که در مسیر هدایت مردم هستند بیشتر احساس مسوولیت کنند تا بتوانیم جلوی مفاسد اخلاقی و فرهنگی را بگیریم.

مکارم شیرازی با انتقاد از بی‌تفاوتی برخی افراد نسبت به مفاسد اخلاقی گفت: باید جلوی مفاسداخلاقی و فرهنگی گرفته شود نه این که به آن دامن بزنیم، ولی متاسفانه برخی به آن دامن می‌زنند.