محسنی‌اژه‌ای: برای دادستان سابق تهران کیفر خواست صادر نشده است

سخنگوی قوه قضائیه ایران گفت: هنوز برای دادستان سابق تهران کیفرخواست صادر نشده است. به گزارش ایسنا، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه‌ سفر رییس قوه قضائیه و مسوولان عالی قضایی به هرمزگان در پاسخ به سوالی در مورد محاکمه دادستان سابق تهران در پرونده‌ کهریزک اظهار کرد: پرونده‌‌ ایشان هم‌اکنون در دادسرای ویژه‌ رسیدگی به جرایم کارکنان دولت در حال رسیدگی است و هنوز منتهی به صدور کیفرخواست نشده است.

دادستان کل‌ کشور در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت پرونده‌ سه تبعه آمریکایی، گفت: اگر وکلای متهمان درخواستی نداشته باشند، نباید زمان رسیدگی به این پرونده‌ طولانی باشد. وی در مورد عدم حضور «سارا شورد» در دادگاه نیز اظهار کرد: با توجه به این مطلب هم اکنون ضبط وثیقه منوط به نظر دادگاه رسیدگی‌کننده است. دادستان کل کشور در مورد آخرین وضعیت دو تبعه آلمانی نیز، یادآور شد: هنوز پرونده‌ این متهمان به دادگاه نرفته است.

به گزارش «ایسنا» محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی در مورد درخواست مجوز از سوی موسوی و کروبی برای برگزاری راهپیمایی ۲۵ بهمن در دفاع از حرکت‌های مردم مصر و تونس، اظهار کرد: اگر واقعا شخصی انگیزه حمایت از مردم غیور مصر و تونس را داشته باشد، همراه با مردم و نظام در روز ۲۲ بهمن در راهپیمایی شرکت می‌کند، بنابراین تعیین یک روز دیگر به این معنی است که این افراد خود را از صف مردم جدا کرده و همین امر موجب جدایی و تفرقه است.

وی ادامه داد: این یک اقدام سیاسی است و مردم ایران نیز هوشیارند و اگر هم لازم باشد، پاسخ می‌دهند. دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی دیگر در مورد آخرین وضعیت پرونده‌ سکینه آشتیانی، گفت: حکم این متهم لغو نشده است.