گام اول ادغام راه با مسکن

وزیر مسکن سرپرست وزارت راه شد

دنیای اقتصاد- محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور طی حکمی علی‌ نیکزاد، وزیر مسکن را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت راه منصوب کرد تا نخستین گام را برای ادغام وزارت راه با مسکن برداشته باشد. حمید بهبهانی وزیر راه هفته گذشته توسط مجلس استیضاح و از کار برکنار شد. احمدی‌نژاد از برکناری وزیر راه توسط مجلس انتقاد کرد، اما در عین حال خبر داد که در چارچوب برنامه پنجم توسعه وزارت راه را با یکی از وزارتخانه‌های کلیدی ادغام خواهد کرد. وزیر مسکن با حفظ سمت سرپرست وزارت راه شد

گام اول ادغام راه و مسکن

دنیای اقتصاد- رییس‌جمهور، وزیر مسکن و شهر سازی را با حفظ سمت به سرپرستی وزارت راه و ترابری منصوب کرد تا نشان دهد اظهارات روز یکشنبه رییس دفترش درباره ادغام این دو وزارتخانه جدی است.

محمود احمدی‌نژاد این حکم را در حالی برای علی نیکزاد صادر کرده است که وزارت راه و ترابری از سه‌شنبه هفته گذشته بدون وزیر اداره می‌شد. حمید بهبهانی، وزیر سابق راه و ترابری هفته گذشته از سوی مجلس استیضاح شد و پس از آنکه نه خود او و نه رییس‌جمهور، هیچ یک برای دفاع از عملکردش به مجلس نرفتند، نمایندگان با ۱۴۷ رای منفی، او را از وزارت راه و ترابری عزل کردند. محمود احمدی‌‌نژاد، البته در این هفته برای حمید بهبهانی نیز یک حکم جدید صادر و او را به عنوان «مشاور رییس‌جمهور در امور حمل و نقل» منصوب کرد.با این حال، وزارت راه و ترابری تا دیروز بدون سرپرست اداره می‌شد. حتی برخی شنیده ها حاکی از آن بود که احمدی‌نژاد قصد دارد خود بهبهانی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی کند. اما پس از آنکه روز یکشنبه اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر رییس‌جمهور از ادغام قریب‌الوقوع وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی خبر داد، احمدی‌نژاد نیز روز گذشته با صدور حکم برای نیکزاد، جدی بودن این برنامه دولت را نشان داد.

متن حکم احمدی‌نژاد

متن حکم محمود احمدی‌نژاد برای علی نیکزاد که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری آن را منتشر کرده است، به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس علی نیکزاد

با استناد به اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به مراتب تعهد، شناخت و سوابق مفید اجرایی به موجب این حکم جنابعالی با حفظ سمت بعنوان «سرپرست وزارت راه و ترابری» منصوب می‌شوید.انتظار می‌رود در این مسوولیت خطیر با استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی کارشناسان و صاحبنظران ارجمند و بهره‌گیری از همکاری مدیران و پرسنل خدوم آن وزارتخانه اهتمام لازم به‌کار بندید.

موفقیت جنابعالی را در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) مسئلت دارم.

محمود احمدی‌نژاد»