قالیباف: با زوج و فرد کردن و آبپاشی آلودگی هوا کاهش نمی‌یابد

شهردار تهران گفت: اگر خودمان به خودمان رحم نکنیم و برای پیشبرد امور اختلاف‌ها را کنار نگذاریم، خدا هم به ما رحم نخواهد کرد. به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف، دیروز در مراسم افتتاح ایستگاه‌های «توحید» و «آزادی» در خط چهار متروی تهران با اشاره به برنامه شهرداری تهران در توسعه مترو که از سال ۸۵ آغاز شده است، یادآور شد: همه ما در پای کار هستیم تا سرعت کار بیشتر شود، اگر به ما کمک کنند، سرعتمان را بیشتر ‌و اگر کمکی نشود، باز هم با همان روند قبلی کار خود را ادامه می‌دهیم. قالیباف با اشاره به اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها به عنوان اقدامی ضروری و اجتناب ناپذیر که تاکنون مردم همکاری خوبی با آن داشته‌اند، اظهار کرد: قطعا با زوج و فرد کردن روزها و گسترش محدوده آن در کنار طرح ترافیک یا بسیاری از محدودیت‌های دیگر یا اقداماتی نظیر آبپاشی برای کاهش آلودگی هوا، نه تنها مشکل رفع نمی‌شود، بلکه روند تردد مردم نیز کاهش نمی‌یابد، بالاخره مقصد مردم حذف نمی‌شود، پیاده هم که نمی‌توانند تردد کنند، پس باید قبل از هر چیز وسیله حمل و نقل عمومی مناسبی وجود داشته باشد.

زمان پرداخت پول به شهرداری می‌گویند حساب ذخیره خالی است

شهردار تهران در ادامه در جمع خبرنگاران حاضر شد و به عنوان اولین سوال در پاسخ به خبرنگاران که حال وی را جویا شدند، توضیح داد: سرما خوردگی بود، کمی بیش از اندازه طول کشید، اما کسالت برطرف شده است.

قالیباف همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با اعتبارات پرداخت نشده مربوط به مترو نیز خاطر نشان کرد: متاسفانه سهم حمل‌ونقل از روند هدفمندسازی یارانه‌ها که قرار بود به شهرداری‌ها نیز اختصاص یابد، هنوز پرداخت نشده است. همچنین تعهدات دولت بر اساس طرح جامع حمل و نقل تاکنون اجرایی نشده و در عین حال سایر تعهدات مرتبط با مترو و پول‌هایی که باید پرداخت می‌شد، نظیر پرداخت از حساب ذخیره ارزی، هنوز محقق نشده است. به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: متاسفانه در زمان ارائه گزارش از حساب ذخیره ارزی می‌گویند، این میزان پول وجود دارد و مشکلی نیست، اما در زمان گزارش برای پرداخت به شهرداری‌ها می‌گویند، حساب خالی است!

صداو سیما ما را تحریم کرده است

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره تحریم رسانه‌ای شهرداری، که قالیباف از آن سخن گفته بود، تصریح کرد: به طور مشخص منظورم صدا و سیما است، چرا که معتقدم خدمت رسانی شهرداری‌ها در شهر تهران یا شهرهای دیگر به خوبی نشان داده نمی‌شود، البته این مساله برای من چندان مهم نیست، اما اقدامات صورت گرفته مربوط به کل نظام و انقلاب است و نشان دادن آن می‌تواند امید را در مردم تقویت کند.