دفاع از فعالیت‌های اقتصادی سپاه

فعالیت‌های اقتصادی سپاه به فعالیت‌های نظامی‌اش ضربه نمی‌زند

موشک‌های بالستیک سپاه به تولید انبوه ‌رسید فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی سپاه اظهار کرد: فعالیت‌های اقتصادی سپاه به فعالیت‌های نظامی آن ضربه نمی‌زند؛ چراکه ساختاری که این کار را انجام می‌دهد از ساختارهای نظامی سپاه جدا است و دو سلسله مراتب فرماندهی دارد و هیچ مانعی برای فعالیت‌های دفاعی و امنیتی سپاه ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشگر محمدعلی جعفری صبح دیروز در یک نشست خبری درباره نقش سپاه در فعالیت‌های اقتصادی و سازندگی کشور را نقشی موثر توصیف کرد و افزود: اگر کمک‌ها و حضور سپاه به ویژه در بحث گاز و نفت جنوب نبود، شاید کشور نمی‌توانست در مقابل برنامه‌ریزی‌های دشمنان به ویژه تحریم‌های اقتصادی آن‌ها موفق باشد. فعالیت‌های اقتصادی سپاه در عرصه‌هایی است که شرکت‌های بخش خصوصی یا دولتی نمی‌توانند انجام دهند؛ یعنی پروژه‌هایی که یا در مناطق ناامن است یا در بخش‌هایی است که این شرکت‌ها قادر به انجام آن نیستند. رویکرد امروز سپاه این است که هر کجا که شرکت‌های خصوصی دیگر توان داشته باشند، اولویت کار را به آنها بدهیم.

فعالیت‌های سپاه برای مقابله با تحریم‌ها

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران فعالیت‌های اقتصادی سپاه را در زمینه‌های مختلف تشریح کرد و گفت: فعالیت‌های اقتصادی سپاه در دو بخش عمده است. بخش اول فعالیت‌هایی است که در زیرمجموعه بنیاد تعاون انجام می‌شود و همه سازمان‌های امنیتی و نظامی کشور چنین بنیادی را دارند تا در قالب آن خدماتی را به کارکنان خود برسانند و این امر طبیعی است. وی ادامه داد: بخش دوم فعالیت‌های اقتصادی سپاه که بسیار عمده و گسترده است و دشمنان انقلاب اسلامی روی آن تاکید دارند در قالب قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا انجام می‌شود و بسیار گسترده است و ما به این مساله اذعان داریم. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: فعالیت‌های سازندگی سپاه با هدف کمک به دولت و مقابله با تحریم‌هایی است که شرکت‌های خارجی می‌توانستند اعمال کنند و ما پیشتر متکی به این شرکت‌ها بودیم؛ ولی سپاه امروز در اکثر یا همه پروژه‌هایی که به ویژه در رابطه با نیروگاه‌های هسته‌‌ای، تولید گاز، احداث نیروگاه‌های مختلف، حفر چاه و انتقال گاز، آب و نفت انجام می‌شود به دولت کمک می‌کند. هدف اصلی سپاه کمک به امر سازندگی دولت است و امروز دولت نیز به این نقش موثر سپاه اذعان دارد.

ترور حریری توسط اسرائیل انجام شد

جعفری در ادامه درباره ارزیابی و پیش‌بینی خود از دادگاه ترور رفیق حریری، گفت: این مساله برنامه‌ریزی بسیار دقیق و توطئه‌ای بود که آمریکا و رژیم صهیونیستی از سال‌ها قبل تدارک دیده بودند. وی تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی این مساله را برنامه‌ریزی کردند تا آن را به گردن حزب‌الله بیندازند و به این بهانه بخواهند با آن برخورد کرده و عملا حزب‌الله لبنان را خلع سلاح کنند، ولی خوشبختانه مقابله سیاسی‌ای که توسط نیروهای انقلاب و حزب‌الله صورت گرفت تلاش آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی را خنثی کرد و ما شاهد موفقیت نیروهای انقلاب، حزب‌الله و هوشیاری مردم لبنان بودیم.

مقابله با موشک‌های بالستیک برای دشمن امکانپذیر نیست

سردار جعفری در بخش دیگری از این نشست خبری به دستاوردهای تحقیقاتی سپاه اشاره کرد و از تولید انبوه موشک‌های بالستیک هوشمند برای مقابله با اهداف دریایی خبر داد و گفت: موشک‌های بالستیکی که حدود دو سال پیش اخبار آن را منتشر کرده بودیم امروز به تولید انبوه رسیده و البته دقیق‌تر و پیشرفته‌تر شده است که ما فیلم آن را هم ضبط کرده‌ایم و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: سرعت این موشک‌ها مافوق صوت است و ردگیری و مقابله با آنها برای دشمن امکانپذیر نیست. با توجه به اینکه تهدیدات احتمالی دشمن عمدتا موشکی، هوایی و دریایی خواهد بود، سپاه به توانمندی‌هایی مجهز شده است که بتواند فناوری پیشرفته دشمن را خنثی کند.

تکذیب وجود مامور اف. بی. آی در زندان‌ سپاه

سردار سرلشگر محمدعلی جعفری، در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره ادعای اخیر سایت ویکی‌لیکس مبنی بر اینکه یکی از ماموران اف. بی. آی در یکی از زندان‌های سپاه است، این مساله را تکذیب کرد. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این رابطه، اظهار کرد: دشمنان ما به دنبال بهانه‌جویی و پیدا کردن نقاط ضعف هستند و چنین ادعاهایی در راستای بهانه‌گرفتن‌های آنها است. وی تاکید کرد: سپاه اخبار منتشر شده مبنی بر وجود یکی از ماموران اف. بی. آی در زندان‌های خود را تکذیب می‌کند و مطمئن باشید اگر سپاه کسی از دشمنان را بگیرد حتما اعلام می‌کند.

نقش اندک سپاه در تحولات لبنان

در ادامه یکی از خبرنگاران نظر فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را درباره ادعای غربی‌ها مبنی بر دخالت سپاه در تحولات اخیر لبنان جویا شد که جعفری پاسخ داد: لبنان با قدرتی که به دست آورده و متکی به قدرت لایزال الهی و استفاده از فقه سیاسی شیعه است به پیروزی‌های چشمگیری دست پیدا کرده است. نقش سپاه در این تحولات نقش چندانی نیست، ولی از آنجایی که باورهای انقلاب و سپاه با باورهای حزب‌الله یکسان است، طبیعی است که در مورد اقداماتی که از سوی حزب‌الله انجام می‌شود این برداشت به وجود آید که اینها توسط سپاه بوده است. در حالی که حزب‌الله لبنان امروز سازمانی است که از همه جهت مستقل است.

در صورت تهدید تنگه هرمز را می‌بندیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اعلام اینکه این نیرو به زودی انواع زیرسطحی‌ها را در اختیار خواهد گرفت، گفت: در صورت تهدید تنگه هرمز را می‌بندیم.

سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران در زمان تهدید توانمندی بستن تنگه‌هرمز را دارد، اضافه کرد: اگر هر عامل و قدرتی کوچک‌ترین حرکتی انجام دهد که به امنیت منطقه خدشه وارد گردد پاسخ بسیار قاطع به آن خواهیم داد.

وی همچنین درباره اقدام کشورهای دیگر مبنی بر بازرسی کشتی‌های ایرانی نیز تاکید کرد: بعد از صدور قطعنامه غیرقانونی ۱۹۲۹ تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بازرسی کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای دیگر به دستمان نرسیده است.