400 ایرانی تاکنون توسط دزدان دریایی گروگان گرفته شده‌اند

رییس کمیته کشتیرانی و دریانوردی انجمن مهندسی دریایی ایران با ابراز نگرانی از ناامنی‌های به وجود آمده برای صیادان ایرانی، خواستار تشکیل «بسیج دریایی» برای تامین امنیت این شناورها شد. به گزارش روابط عمومی انجمن مهندسی دریایی ایران، کاپیتان مالک علیمحمدی با اشاره به ربوده شدن بیش از ۲۰ شناور صیادی ایران در آب‌های آزاد در سال‌های اخیر، گفت: این وضعیت، امنیت دریانوردی را برای ماهیگیران ایرانی از بین برده است.

وی همچنین با بیان اینکه «حدود ۴۰۰ تن از خدمه شناورهای صیادی ایران تاکنون توسط دزدان دریایی به گروگان گرفته شده‌اند»، پرسید: آیا وزارت امور خارجه نباید در دفاع از این افراد، اقدامی انجام دهد؟

علیمحمدی با اشاره به ضرورت فعالیت ناوگان صیادی ایران در آب‌های آزاد شمال اقیانوس هند افزود: این ناوگان که چند صد شناور کوچک و متوسط را در برمی‌گیرد؛ با وضعیتی بحرانی درگیر است. عضو هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران با قدردانی از عملکرد نیروی دریایی ارتش و سپاه در تامین امنیت ناوگان تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه در این میان، ناوگان صیادی کشور مورد بی‌توجهی قرار گرفته و اقدام مشهودی در تامین امنیت آنها، دیده نشده است.

علیمحمدی در این زمینه پیشنهاد کرد: «بسیج دریایی» با هدف تامین امنیت ناوگان صیادی ایران راه‌اندازی شود و نیروهای مسلح بسیجی از میان خود ماهیگیران، این وظیفه را عهده‌دار شوند.