مفاسد اقتصادی از بالا به پایین سرایت می‌کند

گردهمایی استانداران سراسر کشور با حضور محمود احمدی‌نژاد و وزیر کشور در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد. رییس جمهور در‌این همایش به موضوع هدفمند شدن یارانه‌ها اشاره و تاکید کرد که‌ آینده اجرای ‌این طرح بهتر از شرایط کنونی خواهد بود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری‌، محمود احمدی‌نژاد در همایش استانداران سراسر کشور با تاکید بر‌اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی باید با اقتدار‌، قوت و اراده پیگیری شود اظهار داشت: نباید به کوچک‌ترین فساد اقتصادی رضایت داد و باید با هر کس و در هر جایی که باشد قاطعانه برخورد شود.

رییس‌جمهور افزود: مسوولان باید توجه داشته باشند که مفاسد اقتصادی از بالا به پایین جامعه سرایت می‌کند، از ‌این رو حتی نباید نسبت به سوءاستفاده جزئی از بیت‌المال رضایت دهند و باید مراقبت بیشتری در ‌این خصوص اعمال کنید تا مبارزه با فساد اقتصادی به یک فرهنگ تبدیل شود. احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد‌: اگر چه دست‌های زیادی در زمینه فساد اقتصادی قطع شده، اما اگر همه دست‌های فاسد قطع شود و تمامی‌مبالغ به بیت‌المال برگردانده شود هیچ فقیری در جامعه باقی نخواهد ماند.

آینده اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها بسیار بهتر از شرایط کنونی خواهد بود

رییس‌جمهور با بیان‌ اینکه عده‌ای در خصوص هدفمند کردن یارانه‌ها به دنبال ماجراجویی هستند‌، اظهار داشت‌:‌ این عده به قدری از یاد خدا غافل شده‌اند که تصور می‌کنند اگر‌این دولت در موضوع هدفمندکردن یارانه‌ها به طور کامل موفق شود در انتخابات‌ آینده موثر خواهد بود. چنین تصوراتی که انسان همه امور را به قدرت و انتخابات مرتبط کند، اوج سقوط و غفلت از عنایت الهی و امام عصر(عج) است‌.

احمدی‌نژاد افزود: به‌رغم تبلیغاتی که عده‌ای در خصوص هدفمندکردن یارانه‌ها انجام می‌دهند، بدون تردید‌ آینده اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها بسیار بهتر از شرایط کنونی خواهد بود و دولت تازه کنترل تورم را از فروردین ماه سال‌ آینده شروع خواهد کرد‌. رییس‌جمهور تصریح کرد‌: باید هدفمند کردن یارانه‌ها را با همین قوت ادامه داد تا به جایی برسیم که تمام رفتارها و شیوه‌های استفاده از انرژی در همه بخش‌ها به طور کامل اصلاح شود‌.