اظهارات تازه اوباما درباره برنامه هسته‌ای‌ ایران

باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره باردیگر ادعاهای تکراری غرب علیه ایران را مطرح کرد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، اوباما در سخنرانی سالانه خود در کنگره درباره ایران گفت: آمریکا همچنان موضع سرسختانه‌ای را در قبال ایران و

کره شمالی به‌ دلیل بلندپروازی‌های هسته‌ای آنها اتخاذ خواهد کرد. اوباما در ادامه ادعا کرد: آمریکا به رفع تهدیدات هسته‌ای جهان متعهد است. رییس‌جمهور آمریکا همچنین اظهار کرد که به احتمال زیاد فشار بر تهران و پیونگ‌یانگ با وجود تلاش‌ها برای تعامل با هر دو کشور در گفت‌وگوها در خصوص برنامه‌های هسته‌ای آنها افزایش خواهد یافت.

وی گفت: به دلیل تلاش دیپلماتیک به منظور درخواست از ایران برای پایبندی به تعهدات خود، دولت ایران هم‌اکنون با تهدیدات شدیدتر و بیشتری در مقایسه با گذشته مواجه خواهد شد.

این در حالی است که‌ ایران در پیگیری برنامه هسته‌ای خود همواره همکاری کامل و همه‌جانبه‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است. آژانس اتمی نیز در گزارش‌های خود درباره برنامه هسته‌ای ایران مکررا بر عدم انحراف این برنامه و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تاکید کرده است.