اعلام محدوده جدید طرح زوج و فرد

رییس راهور تهران: زمان اجرای طرح متعاقبا اعلام می‌شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه محدوده جدید طرح «زوج و فرد» توسط شورای عالی ترافیک تصویب شده است، گفت: زمان اجرای این طرح متعاقبا به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی با اشاره به مشکلات جدی ترافیک شهر تهران و تجربه خوب افزایش محدوده طرح زوج و فرد، گفت: بر این اساس محدوده طرح زوج و فرد به شکلی که برای شهروندان مشکل جدی ایجاد نکند افزایش یافته است.

وی افزود: براین اساس محدوده زوج و فرد از شمال به بزرگراه شهید همت و بزرگراه شهید زین‌الدین، از شرق به بزرگراه شهید باقری، بزرگراه شهید دوران و بزرگراه بسیج، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و بزرگراه شهید چمران محدود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند در بزرگراه‌های قید شده تردد کنند، گفت: ورود از این بزرگراه‌ها به داخل هسته مرکزی شهر به صورت زوج و فرد خواهد بود.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه محدوده جدید طرح زوج و فرد به صورت دائمی در پایتخت اجرا می‌شود، گفت: بر این اساس ساعت اجرای این محدوده در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ و پنج‌شنبه از ۶:۳۰ تا ۱۳ خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه افراد دارای طرح ترافیک، خودروهای امدادی، سرویس‌های مدارس و خودروهای فوریتی از محدودیت تردد زوج و فرد مستثنی هستند، گفت: بر اساس تدابیر اندیشیده شده خودروهای غیرمجاز در محدوده زوج و فرد ۱۳ هزار تومان جریمه می‌شوند.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای نصب تابلو و استقرار نیرو در ۴۳۰ نقطه ورودی این محدوده در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در عین حال گشت‌هایی نیز در داخل محدوده زوج و فرد فعال خواهند بود و با خودروهای متخلف برخورد می‌کنند.

به گفته وی، فعلا و تا اطلاع ثانوی محدوده زوج و فرد در همان محدوده قبلی اجرا خواهد شد و پس از آماده شدن مقدمات لازم و اعلام پلیس محدوده جدید در تهران اجرایی می‌شود.

فعلا محدودیتی برای تردد موتورسواران در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد پیش‌بینی نشده است

به گزارش ایسنا، رییس پلیس راهور تهران در خصوص تردد موتورسیکلت سواران در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد نیز گفت: متاسفانه مشکلات زیادی در خصوص موتورسواران وجود دارد از جمله آنکه بسیاری از آنها حتی فاقد پلاک انتظامی هستند و تعداد زیادی از راکبان آنها گواهینامه ندارند. از سوی دیگر، تعداد زیادی از موتورسیکلت‌ها فاقد بیمه شخص ثالث هستند که در این خصوص نیز پلیس برنامه‌های جدی را در دست انجام دارد که به زودی این برنامه‌ها اعلام خواهد شد.

وی گفت: فعلا محدودیتی برای تردد موتورسواران در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد پیش‌بینی نشده است.

دوربین‌های ثبت تخلف در طرح زوج و فرد

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه محدوده جدید طرح زوج و فرد توسط شورای عالی ترافیک تصویب شده است، گفت: همچنین مقرر شده محدوده جدید زوج و فرد به سرعت به دوربین‌های ثبت تخلف مجهز شود که بدین ترتیب حضور پلیس در این بخش حذف خواهد شد.