دنیای اقتصاد- محصولی وزیر رفاه از واریز مرحله دوم یارانه نقدی به حساب‌های سرپرستان خانوار تا قبل از 28 بهمن‌ماه خبر داد و همزمان ترقی، معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران هم با تکذیب برخی اخبار مبنی‌بر افزایش یارانه نقدی گفت که میزان یارانه نقدی مرحله دوم همانند مرحله اول پرداخت خواهد شد.

پیش از این، یک مرحله یارانه نقدی به سرپرستان خانوار به ازای هر نفر چهل هزار و پانصد تومان برای یک ماه و جمعا هر نفر ۸۱ هزار تومان برای ماه‌های دی و بهمن پرداخت شده است. همچنین هر نفر۸ هزار تومان نیز بابت یارانه نان دریافت کرده‌ است.

وزیر رفاه خبر داد
پرداخت یارانه‌ دوم قبل از 28 بهمن
وزیر رفاه و تامین اجتماعی دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که مرحله دوم یارانه‌های نقدی تا قبل از ۲۸ بهمن به حساب مردم واریز می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، صادق محصولی در پاسخ به پرسشی درباره میزان عیدی مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: باید منتظر ابلاغ آن باشیم. وی در عین حال از ابلاغ بخشنامه مربوط به پرداخت عیدی بازنشستگان در آینده نزدیک خبر داد.
وزیر کار: تعیین دستمزد کارگران متاثر از هدفمندی یارانه‌ها
وزیر کار و امور اجتماعی نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تعیین دستمزد کارگران و تاثیر اجرای هدفمندی یارانه‌ها بر آن گفت: همه مولفه‌هایی که در زندگی کارگران تاثیرگذار است از جمله اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها در تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده تاثیرگذار است.
به گزارش ایرنا، عبدالرضا شیخ الاسلامی افزود: تعیین نرخ حداقل دستمزد هم اکنون در دستور کار جلسات شورای عالی کار متشکل از نمایندگان جامعه کارگری، کارفرمایان و دولت است و تصمیمات این شورای عالی اواخر سال اعلام خواهد شد. وی در پاسخ به سوالی درباره زمان ارائه کارت خرید اعتباری به کارگران نیز گفت: این امر در حال پیگیری است و همچنان که ارائه کارت خرید اعتباری از کارکنان دولت آغاز شده به کارگران نیز اختصاص خواهد یافت. وی در عین حال گفت: هنوز ارائه کارت خرید اعتباری به کارکنان دولت به پایان نرسیده است.

فروزنده: پرداخت عیدی 318 هزار تومانی به بازنشستگان
از سوی دیگر، فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور نیز در حاشیه جلسه هیات وزیران درباره عیدی بازنشستگان گفت: عیدی بازنشستگان براساس ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری امسال ۳۱۸ هزار تومان تعیین شده است. وی در خصوص مباحث مطرح شده در جلسه هیات دولت گفت: روز چهارشنبه بحث در خصوص دور کاری بود که برخی دستگاه‌ها حداقل حدود ۲۰ درصد و برخی دیگر از دستگاه‌ها تا ۵۰ درصد مقوله دور کاری را اجرا کرده‌اند. به گزارش ایرنا، فروزنده با بیان اینکه «با تاکید هیات وزیران قرار شد تک‌تک وزرا، نظارت ویژه بر کارگروه‌های دور کاری داشته باشند»، ادامه داد: همچنین بنا بر این است که وزرا در دستگاه‌ها و سازمان‌های وابسته خود کارهایی را که می توان به صورت دورکاری انجام شود، عملیاتی کنند.
وی توضیح داد: 39 رسته شغلی مشخص شده که بخش قابل توجهی از آن می‌تواند به صورت دورکاری انجام شود و همچنین در جلسه امروز حدود پنج روش برای اجرای دورکاری مطرح گردید.
وی با بیان اینکه برخی از کارها که حالت گزارشی دارد در خانه انجام می‌شود، اظهار کرد: قرار است از ظرفیت پیشخوان‌های شهری، مراکز کافی‌نت و مشاغلی که زیرساخت‌های آن فراهم است برای این کار استفاده شود. به گفته فروزنده، بنا است در اداراتی که ارباب رجوع دارند پیشخوانی ایجاد شود تا در همان بخش به کار مردم رسیدگی شود و نیاز نباشد ارباب رجوع به طبقات مختلف برای انجام کار خود مراجعه کند و تمامی امور خود را در یک طبقه انجام دهد.
بهمن ماه امسال
آزمون استخدام۲۳ هزار پرستار
فروزنده در ادامه این گفت‌وگو در خصوص استخدام 23 هزار پرستار گفت: امیدواریم بهمن‌ماه امسال بتوانیم آزمون استخدامی را برگزار کنیم. وی با اشاره به تصمیمات خوب، توجه ویژه به مناطق محروم و دادن سهمیه بومی به این مناطق تصریح کرد: شرایطی فراهم شده است تا نیروهای متخصص در مناطق خود جذب شوند تا بتوان خدمات بالایی را از این طریق ارائه داد. به گفته وی، ان‌شاءالله با استخدام 23 هزار پرستار در بخش بهداشت تحول ایجاد شده و زمینه اجرای قانون بهره‌وری پرستاران فراهم شود.


مبلغ یارانه‌ها در مرحله دوم افزایش نمی‌یابد
معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با اشاره به اینکه مبلغ یارانه‌ها در مرحله دوم افزایش نمی‌یابد، گفت: مبلغ یارانه‌ها در مرحله دوم همسان با مرحله اول پرداخت می‌شود.
نعمت‌الله ترکی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سرپرستان خانواری که در مرحله نخست دریافت یارانه‌ها شرکت کرده‌اند ولی هنوز یارانه‌ آنها به حسابشان واریز نشده است باید به بانک‌ها مراجعه کنند و نسبت به تایید حساب اقدام کنند.
وی در ادامه افزود: کسانی که در مرحله نخست هدفمندسازی یارانه‌ها اقدام نکرده‌اند و فرم‌های مربوطه را در مرحله دوم تکمیل کرده‌اند یارانه‌ مرحله نخست به آن‌هاتعلق نمی‌گیرد. ترکی با بیان اینکه ستادهای تنظیم بازار هر هفته در استان تهران برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالاهای ضروری به‌زودی در تهران ایجاد می‌شود و نسبت به ذخیره کالاهای ضروری نیز اقداماتی صورت گرفته است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران گفت: ستادهای تنظیم بازار روزانه بر میزان قیمت کالاها نظارت دارد.