نمایندگان مجلس به یک فوریت طرحی رای دادند که در صورت تصویب نهایی، قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت را برای مدت ۵ سال تمدید می‌کند.به گزارش دنیای‌اقتصاد، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز دوشنبه بررسی یک فوریت طرح تمدید قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب سال ۱۳۸۶ را در دستور کار داشتند. این فوریت که به امضای ۳۹ نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود، با ۱۰۵ رای موافق، ۵۵ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از ۱۹۵ نماینده حاضر به تصویب نمایندگان رسید.طراحان این طرح معتقدند درباره کسانی که رغبتی برای ماندن در دستگاه دولتی ندارند، نگه داشتن آنها در خدمات دولتی انگیزه کاری آنها را از بین برده و مفید به حال دستگاه مربوطه نخواهند بود. همچنین جایگزین آنها نیروهای جوانی خواهند بود که انگیزه لازم را دارند و انتخاب و استخدام این نیروها به تناسب نیاز جدید دستگاه خواهد بود.

تصویب فوریت طرح ایجاد فضای کسب و کار

نمایندگان مجلس در جلسه روز دوشنبه همچنین فوریت طرح «ایجاد فضای مساعد کارآفرینی و رفع موانع کسب و کار» را با ۱۲۶ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از ۱۹۴ نماینده حاضر تصویب کردند.

نامه مجلس به رییس‌جمهور به خاطر تاخیر در ارائه لایحه بودجه

نایب‌رییس مجلس از ارسال نامه ای به رییس‌جمهور مبنی بر الزام به ارائه لایحه بودجه تا حداکثر ۱۰ بهمن ماه خبر داد. به گزارش دنیای اقتصاد، در پایان جلسه علنی روز دوشنبه مجلس، مصطفی کواکبیان در تذکر شفاهی با استناد به ماده ۲۱۶ آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: ۵۰ روز از ۱۵ آذر گذشت و لایحه بودجه هنوز به مجلس نیامده است. وی افزود: این تاخیرها دست نمایندگان را در بررسی دقیق و کارشناسانه لایحه خواهد بست، لذا از هیات رییسه خواهشمندم چاره ای برای این مساله بیندیشد.شهاب‌الدین صدر، نایب‌رییس مجلس نیز که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر کواکبیان گفت: بعد از بحثی که امروز در هیات رییسه مجلس شد، قرار شد نامه‌ای خدمت رییس‌جمهور منعکس شود که با توجه به زمان‌بندی مطرح شده در ماده ۲۱۶ آیین نامه داخلی (که بر مبنای آن لایحه باید ۱۰ روز توسط نمایندگان، ۱۵ روز توسط کمیسیون‌های تخصصی و ۱۵ روز توسط کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد) رییس‌جمهور حداکثر تا روز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه بودجه را به مجلس تقدیم کند.