درگیری لفظی دو نماینده استان کرمانشاه در مجلس با یکدیگر

جلسه علنی صبح دیروز مجلس، صحنه جدال لفظی دو نماینده استان کرمانشاه بود.به گزارش دنیای اقتصاد، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در تذکری با اشاره به بخشی از نطق علی کرمی‌راد نماینده کرمانشاه در روز چهارشنبه هفته گذشته و انتقاد از این صحبت‌ها گفت: معمولا توهین‌هایی از سوی ایشان صورت می‌گیرد که ما تاکنون آنها را تحمل کرده‌ایم اما بالاخره مجمع نمایندگان استان کرمانشاه به این نتیجه رسید که در این زمینه تذکر دهد. نماینده اسلام‌آباد غرب با اشاره به بخش دیگری از نطق روز چهارشنبه کرمی‌راد، گفت: سیاه‌نمایی‌هایی در این نطق شد مبنی بر این که استان کرمانشاه ناامن است، من کلام بیگانگان را در نطق این دوست‌مان دیدم، اگر کرمانشاه ناامن بود پس چطور است که الان ۵۰ درصد صادرات غیرنفتی ما به عراق از راه کرمانشاه صورت می‌گیرد؟

فلاحت‌پیشه با اشاره به طرح بحث‌هایی در خصوص عزل و نصب‌ها در استان نیز گفت: در بحث دخالت در عزل و نصب‌ها، معاونت‌های پارلمانی اینجا حضور دارند، از آنها بپرسید چه کسی بیشترین نقش را در تضعیف مدیران استانی و همین مدیران دولت احمدی‌نژاد دارد و چه کسی سعی می‌کند بیشترین نقش را در عزل و نصب‌ها داشته باشد؟

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان به دلیل یکسری مسائل و به دلیل حفظ ‌شان مجمع نمایندگان استان، از وی سلب عضویت کرد؛ چراکه ما اجازه تفرقه‌افکنی در استان را به هیچ‌کس نمی‌دهیم.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در خانه ملت خطاب به لاریجانی گفت: خواهش می‌کنیم اجازه ندهید که از تریبون مجلس برخی مسائل مطرح شود و با این گونه سخنان به دیگران ظلم کنند.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر فلاحت‌پیشه گفت: خواهش من از دوستان این است که این مسائل را در صحن مجلس مطرح نکنید.

طرفین همکاران هم هستید، اگر گله‌گذاری هم وجود دارد در جلسات دیگری گفته شود. وی این نوع کشمکش‌ها را به نفع کلیت مجلس ندانست و گفت: چون همکار هم هستید از هم بگذرید و بنای رفاقت را با هم داشته باشید.

بعد از صحبت‌های لاریجانی، کرمی‌راد بدون آنکه تریبون وی روشن شود، فریاد زد: منظور من از ناامنی این است که در ساعت ۱۱ صبح چهار پراید را از وسط شهر می‌دزدند! منظور من از ناامنی این است که در روز روشن در روستا یک گله گوسفند را می‌دزدند.

لاریجانی خواستار خاتمه این بحث شد؛ ولی کرمی‌راد همچنان به فریادهای خود ادامه می داد. با این حال لاریجانی صحبت‌های کرمی‌راد را قطع کرد و افزود: شما که قبلا نطق کرده و مطالب خود را گفته‌اید، چون در مواردی معترض این آقایان شده بودید، آقایان به شما جواب دادند، لذا بحث را رها کنید، خوب نیست در فضای مجلس این مسائل مطرح شود.