علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات یکشنبه در جلسه ای با اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس به تشریح اقدامات وزارت اطلاعات در پی ترور دانشمندان کشورمان پرداخت. سلیمی که در جلسه وزیر اطلاعات با فراکسیون اصولگرایان مجلس حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حساسیت فوق‌العاده‌ای درباره موضوع حفاظت از دانشمندان کشور دارد. دانشمندان و شخصیت‌های علمی کشور سرمایه‌هایمان هستند و نمایندگان مردم انتظار دارند سریع‌تر مقدمات حفاظت جدی از دانشمندان کشور فراهم شود.

این نماینده اصولگرای مجلس درباره آخرین اقدام مسوولان برای حفاظت از دانشمندان گفت: معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از حفاظت ویژه از دانشمندان خبر داده است. انتظارمان این است که حفاظت از دانشمندان با دقت و وسواس دنبال شود تا کشور دیگر از این جهت دچار آسیبی نشود.

وی افزود: انتظارمان از مسوولان امنیتی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این است که حفاظت از دانشمندان را در هماهنگی با یکدیگر صورت دهند. همچنین انتظار داریم مسوولان امنیتی علاوه بر پیشگیری، در بحث دفاع در عمق نیز اقدامات خود را برای حفاظت از جان دانشمندان انجام دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: همیشه نباید منتظر باشیم که حتما دشمن داخل مرزها بیاید و آنجا بخواهیم در مقام دفاع برآییم. گاهی دفاع، اقدامی پیشگیرانه است. انتظار داریم با برنامه‌ریزی مدون برای کار پیشگیرانه بتوانیم برای همیشه سازمان موساد را از اقدام برای ترور دانشمندان کشورمان پشیمان کنیم. سلیمی به عنوان یکی از نمایندگانی که در جلسه یکشنبه ۲۶ دی ماه وزیر اطلاعات با فراکسیون اصولگرایان مجلس حضور داشته است، گفت: وزیر اطلاعات به طور مفصل درباره اقدامات وزارت اطلاعات در پی ترور دانشمندان کشورمان صحبت کرد. اقدامات وزارت اطلاعات درخور توجه و ستودنی است.

وی افزود: جلسه وزیر اطلاعات با فراکسیون اصولگرایان مجلس حدود ۵/۱ ساعت به طول انجامید و توضیحات وزیر اطلاعات نیز عمدتا درباره مباحث ترور دانشمندان بود.

سلیمی اضافه کرد: اقداماتی که سربازان گمنام انجام داده‌اند شگفتی نمایندگان را برانگیخته که با چه دقت و سرعتی کارهای بسیار مهمی را انجام می‌دهند.

تکذیب شایعه عزل وزیر اطلاعات

در همین حال محمد جواد ابطحی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز گفت: با حضور مصلحی وزیر اطلاعات در جلسه فراکسیون اصولگرایان و ارائه توضیحات، شایعات مربوط به عزل و تغییر وی تکذیب شد.

ابطحی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: ‌در این جلسه همچنین وزیر اطلاعات در خصوص کشف شبکه جاسوسی موساد و ترورهای دانشمندان ما توضیحاتی داد که بسیار مورد توجه نمایندگان قرار گرفت.