کابینه ژاپن برای سومین بار ترمیم شد

گروه بین‌الملل‌- نائوتو کان، نخست‌وزیر ژاپن با‌هدف جلب رضایت گروه‌های مخالف این کشور چهره‌هایی جدید به کابینه خود اضافه کرد تا از سویی مشکلات اقتصادی ژاپن را حل و فصل کند و از سوی دیگر تجارت آزاد در این کشور را تقویت نماید تا رشد اقتصادی افزایش یابد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در میان چهره‌های جدید سومین کابینه کان، وزرای جدید سیاست‌گذاری مالی، تجارت، دادگستری و حمل و نقل دیده‌می‌شوند. با این حال نخست‌وزیر ژاپن سمت‌های کلیدی از جمله وزرای خارجه، دارایی و دفاع را تغییر نداده‌است.

دیگر تغییرات کابینه ژاپن به دلیل فشار گروه‌های مخالف محافظه‌کار انجام شده ‌است که از دولت می‌خواستند تصویب لوایح مالی بودجه سال ۲۰۱۱ میلادی را تضمین کند. این در شرایطی است که کان به شدت در تلاش است تا اقتصاد ژاپن را که با رکود شدید مواجه شده ‌است، از این بحران خارج کند. ژاپن همچنین با بحران‌های شدید اقتصادی دیگری مانند بدهی‌های عظیم دولتی و مردم خسته و دلسرد این کشور را به آینده امیدوار کند.

نائوتو کان طی سخنانی ضمن هشدار نسبت به لزوم چیره‌شدن بر وضعیت به شدت بحرانی کنونی تاکید کرد که اقتصاد ژاپن در بدترین شرایط خود در دو دهه کنونی به سر می‌برد. کان اضافه کرد که وضعیت بودجه‌های دولتی رو به وخیم‌تر شدن‌ است، امنیت اجتماعی در وضعیتی ناپایدار قرار دارد و کشور با مشکلات دیپلماتیک دست به گریبان است.»