90 شبکه ماهواره‌ای علیه ارزش‌های ایران اسلامی ‌برنامه پخش می‌کنند

«عزت الله ضرغامی» رییس سازمان صدا و سیما در نامه‌ای به «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد، رویه‌های اعمال شده در ضوابط پخش شبکه‌های ماهواره‌ای را نقض فاحش اصول جامعه جهانی اطلاعاتی خواند. وی در‌این نامه، از دبیر کل سازمان ملل متحد خواست تا اقدامات موثری جهت پایان دادن به‌این تبعیض‌ها انجام دهد.

رییس سازمان صدا و سیما در نامه خود که نمایندگی دائم جمهوری اسلامی‌ایران در سازمان ملل متحد آن را تحویل بان کی مون داد، با اشاره به برگزاری نشست سران جامعه جهانی اطلاعاتی در سال ۲۰۰۳ میلادی در ژنو و انتشار اعلامیه ژنو تصریح کرد: در مواد مختلف اعلامیه ژنو، اهمیت اخلاق، حمایت کامل و جامع از نهاد خانواده، احترام به تنوع فرهنگی و ابعاد اخلاقی جامعه اطلاعاتی، اجازه به بازیگران جامعه اطلاعاتی برای انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر تشویق خشونت و فیلم‌های غیراخلاقی مورد تاکید قرار گرفته است.

ضرغامی‌افزود: متاسفانه چندین سال پس از تصویب اعلامیه ژنو نه تنها اصول‌این اعلامیه در تعاملات بین‌المللی رعایت نشده است، بلکه در موارد متعددی نیز نقض شده است.

وی در توضیح ‌این موضوع به شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای اشاره کرد که در فضای فرهنگی جمهوری اسلامی‌ایران ارزش‌های اخلاقی، فرهنگی و معنوی جامعه را تهدید می‌کند و نمونه‌های بارز اقدامات‌این شبکه‌ها تشویق اقدامات خشونت آمیز، مصاحبه با رهبران گروهک‌های تروریستی و پخش برنامه‌های غیراخلاقی توسط ۹۰ شبکه‌ای است که بنیان خانواده را تهدید می‌کند.

رییس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: در چنین شرایطی و خلاف مقررات حقوق بین‌الملل در خصوص دسترسی به فناوری زیربنایی اطلاعات و ارتباطات که توسط اعلامیه ژنو مورد شناسایی قرار گرفته است، پخش شبکه‌های ‌ایرانی العالم و سحر از ماهواره‌های «نایل ست» و «هات برد» به ناگهان متوقف می‌شود.

ضرغامی ‌در ‌این نامه از دبیر کل سازمان ملل متحد درخواست کرد تا اقدامات موثری را برای پایان دادن به تبعیض‌ها در دسترسی به فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهبود شرایط بهداشتی در فضای ارتباطات جهانی و پیشگیری از نقض ارزش‌های اخلاقی به عمل آورد.