وزارت راه: دلایل سانحه سقوط هواپیما 6 ماه دیگر اعلام می‌شود

معاون مدیریت بحران وزارت راه و ترابری خبر داد: بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده در اطراف ارومیه از امروز چهارشنبه در تهران آغاز شد. احمد مجیدی دیروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «مهر» گفت: در پی انتقال نوار CVR (نوار مکالمات خلبان) و FDR (پارامترهای موتور هواپیما) هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ سقوط کرده در اطراف ارومیه - جعبه سیاه این هواپیما - به تهران، ازدیروز چهارشنبه بازخوانی این نوارها آغاز شد. وی افزود: بازخوانی جعبه سیاه این هواپیما ظرف مدت دو هفته انجام خواهد شد. در همین حال، کارگروه‌های دیگر بررسی سانحه در بخش‌های دیگر هم به موازات انجام این کار بررسی‌های خود را آغاز کرده‌اند.

معاون مدیریت بحران وزارت راه و ترابری در پاسخ به این پرسش که دلیل واقعی سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ چه زمانی اعلام می‌شود، اظهار کرد: اعلام این دلایل بیش از ۶ ماه طول می‌کشد، ضمن اینکه تاکنون سابقه نداشته است که در ایران اعلام دلایل سقوط کمتر از این مدت طول کشیده باشد.

یکشنبه شب گذشته یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر در نزدیکی شهر ارومیه دچار سانحه شد و در پی آن، ۷۸ نفر از مسافران و گروه پروازی این هواپیما کشته شدند.