رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، از برگزاری جلسه این مجمع با مدیران اداره کل امور اقتصادی و دارایی تهران خبر داد. حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در نشستی که با اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران برگزار شد، مطرح شد که ۶۸ درصد درآمد مالیاتی کشور را استان تهران تامین می‌کند و ۳۲ درصد آن را هم بقیه استان‌ها، ولی نیروهای عامل اداره امور اقتصادی و دارایی تهران تقریبا یک بیست و دوم کل کارمندان و نیروهای اقتصاد و دارایی کشور هستند و این یک نابرابری است؛ هم‌چنین این اداره در ساختمان‌های استیجاری و قدیمی‌با امکانات کم و در شرایط پایین حقوقی قرار دارد.

نماینده رباط کریم با تاکید بر عدالت و واقع‌بینی در هزینه‌کرد مالیات در استان تهران، اظهار کرد: همه مالیات‌هایی که در سراسر کشور اخذ می‌شود به نحوی به همان استان برمی‌گردد، اما در مورد استان تهران درصد بسیار کمی‌است که برمی‌گردد و مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: حرف ما این است که مالیات حاصل از شهرستان‌های استان تهران از جمله رباط کریم، پرند، شهریار، پاکدشت، رامین، فیروزکوه و دماوند باید در همین مناطق صرف شود تا مسائل و مشکلات آنها حل شود که قرار شد راهکار خاص رای رفع این مشکلات اندیشیده شود.