محاکمه سران فتنه قطعی است

دادستان تهران با بیان اینکه محاکمه سران فتنه قطعی است، گفت: اتهام سران فتنه بیش از آن چیزی است که فکر می‌کنند و وقتی ما ادعانامه خود را علیه آنان صادر کنیم خواهند فهمید. به گزارش خبرگزاری مهر، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران که در نماز جمعه دیروز تهران و پیش از خطبه‌ها سخنرانی می‌کرد، با اشاره به ریشه‌های فتنه سال ۸۸ تصریح کرد: طرحی که در سال ۸۸ اجرا شد در سال ۸۴ نیز در برنامه دشمنان بود که با هوشیاری رهبری و نیروهای دست‌اندرکار در نطفه خفه شد.

جعفری دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: حجم اقدامات فتنه گران آنچنان سنگین بود که یک روزش برای یک نظام کافی است و توطئه‌های اینها آنقدر گسترده شد که اوج فتنه‌ها را ما در اوج عاشورای ۸۸ داشتیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از قضیه عاشورا برخورد با عوامل فتنه بیش از گذشته شکل گرفت، گفت: کسانی که نقاب از چهره پس زدند باید می‌دانستند که دستگاه قضایی با آنان برخورد خواهد کرد. دادستان تهران یادآور شد: برخی سوال می‌کنند که چرا دستگاه قضایی با سران فتنه برخورد نمی‌کند، رییس دستگاه قضا اعلام کرده که سران فتنه مجرمند و به اتهامات آنها رسیدگی می‌شود و مسوولان قضایی بارها گفته‌اند محاکمه سران فتنه قطعی است، اما ذکر این نکته ضرورت دارد که وقتی به عقبه فتنه نگاه می‌کنیم دست آمریکا و رژیم صهیونیستی را می‌بینیم. طبیعی است باید با دقت بیشتری کارها را پیش ببریم تا فتنه‌گران مجالی برای رشد نداشته باشند و محاکمه آنان تیر خلاص به آنها باشد.سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، تاکید کرد: من از بعد حقوقی اعلام می‌کنم که جرم سران فتنه ایجاد جنبش سبز، بر هم زدن امنیت و فتنه‌گری است و بر اساس قانون مجازات کسانی که امنیت را بر هم بزنند و دار و دسته و گروه ایجاد کنند بسیار سنگین است فکر نکنند در پوشش اعتراض می‌توانند خود را مخفی کنند.اتهام سران فتنه بیش از آن چیزی است که فکر می‌کنند و وقتی ما ادعانامه خود را علیه آنان صادر کنیم خواهند فهمید.

دادستان تهران اظهارکرد: ما می‌بینیم برخی سران فتنه برای جمهوری اسلامی شرط و شروط می‌گذارند فکر نکنند می‌توانند خود را به خواب بزنند و برای ما شرط بگذارند این نظام جمهوری اسلامی است که باید برای آنها شرط بگذارد و شرط اول محاکمه آنان است.

جعفری دولت‌آبادی تصریح کرد: چطور بعد از این همه فتنه‌گری به خود اجازه می‌دهند که برای نظام شرط بگذارند ما اعلام می‌کنیم نظام اسلامی برای آنان شرط می‌گذارد شرط اول این است که با آنان اتمام حجت شود که دست از فتنه‌گری بردارند و شرط بعدی محاکمه آنان است و این پیغام قرآن است که اگر به فتنه گری خود ادامه دهند نفرین شده اند و باید با آنان به شدت برخورد شود.

وی با اشاره به سیاست‌های جدید قوه قضائیه تصریح کرد: با اعلام سیاست‌های جدید فرصت تاریخی برای قوه فراهم شده تا اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذارد.

وی تاکید کرد: مردم از دست مجرمان حرفه‌ای، مزاحمان نوامیس، سارقان مسلح، اشرار و محاربین در اذیتند و با سیاست‌های امروز دستگاه قضایی، امیدواریم به زودی به این مطالبه مهم و فراگیر مردم پاسخ داده شود.دادستان تهران تصریح کرد: جلسات خوبی با مسوولان دستگاه‌های مختلف داشتیم و مردم به زودی آثار اقدامات را خواهند دید.وی با اشاره به حادثه میدان کاج که در ۶ آبان اتفاق افتاد، اظهار داشت: حکم عامل این جنایت ۶ دی ماه تایید شد و اگر مشکل خاصی پیش نیاید این حکم در هفته پیش رو اجرا می‌شود و این پیام سیاست‌های جدید قوه قضائیه است که پیغام عدالت برای مجرمان بسیار سنگین خواهد بود.