هر6 ماه یکبار از روند اجرای قانون هدفمندی به مجلس گزارش می‌دهیم

رییس‌کل دیوان محاسبات کشور خبر داد که این دیوان تا دو هفته دیگر گزارش تفریغ بودجه ۸۸ را تقدیم مجلس می‌کند.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی طی سخنانی در نشست مطبوعاتی دیروز خود در مشهد افزود: قانونا تا پایان اسفند برای ارائه تفریغ بودجه به مجلس فرصت داریم ولی تلاشمان این است که اوایل نیمه دوم دی، گزارش را به مجلس ارائه کنیم. وی خاطرنشان کرد: تقریبا ۷۰ درصد بندهای بودجه ۸۸ را تفریغ نموده‌ایم و ۳۰ درصد مانده که تا دو هفته آینده به مجلس ارائه می‌دهیم. رحمانی فضلی با اعلام کاهش ۶۰ درصدی تخلفات تا به اینجای کار نسبت به سال گذشته ادامه داد: تا این مرحله نسبت به سال گذشته به طور محسوسی تخلفات کم شده و این کاهش، به علت سیاست‌های پیشگیری دیوان و همکاری دستگاه‌ها بوده است.

وی درباره عناوین تخلفات صورت گرفته تصریح کرد: جابه‌جایی در ردیف‌ها، تخلف در مناقصه‌ها، هزینه در محل غیر، رعایت استانداردهای مالی، هزینه‌های پیش از اعتبارات و عدم واریز به خزانه عمده تخلفات صورت گرفته است.

رییس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تصریح کرد: مجلس، دیوان را موظف کرده که هر ۶ ماه یکبار گزارشی از روند کار ارائه دهد و علاوه بر این گزارش، دیوان در دیگر حوزه‌های مالی نیز ورود پیدا کرده و تذکر، اخطار و نهایتا برخورد می‌کند.

رحمانی فضلی در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه گزارش انحرافات از اصل ۴۴ قانون اساسی را به مجلس و دولت ارائه می‌دهیم، افزود: یکی از معادن با قیمت ۱۸۰ میلیارد تومان فروخته شده بود، ولی پس از ورود دیوان مشخص شد ارزش معدن ۱۲۰۰ میلیارد تومان است.

رحمانی فضلی همچنین با بیان اینکه در واگذاری سهام مخابرات نیز ایرادات و اشکالات اساسی داشتیم، خاطرنشان کرد: اشکالات را در قالب گزارش به مجلس دادیم و مجلس تحقیق و تفحص انجام داد و سپس گزارش مربوطه را در صحن علنی قرائت نمود.

وی افزود : اولین نگرانی ما در مورد اجرای اصل ۴۴ شرکت‌های شبه دولتی است که دارند خصوصی می‌شوند؛ اقدام آن‌ها به ظاهر قانونی است، ولی با روح اصل ۴۴ کار مطابقت ندارد. رحمانی فضلی نگرانی دوم در مورد اجرای اصل ۴۴ را نحوه توزیع منابع حاصل از این بخش دانست.