واکنش لندن به بررسی طرح قطع رابطه با انگلیس در مجلس

نماینده رسمی وزارت خارجه انگلیس گفت که تنها از طریق گفت‌وگوی باز و صادقانه می‌توان تمامی مسائل پیش آمده بین لندن و تهران را حل کرد. به گزارش ایلنا به نقل از ترندنیوز، نماینده رسمی وزارت خارجه انگلیس طی مصاحبه‌ای مکتوب با خبرگزاری کشور آذربایجان افزود: «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران تاکنون بارها دولت را به تجدید نظر در روابط با انگلستان فرا خوانده است؛ تنها از راه گفت‌وگوی باز و صادقانه می‌توان مسائلی که با آنها مواجه می‌شویم را حل کرد.»

بنا بر این گزارش، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، یکشنبه گذشته لایحه قانونی مبنی بر درخواست قطع کامل روابط، از جمله مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با انگلیس را تائید کرد. علت این تصمیم کمیسیون، انتشار مقاله سیمون گس، سفیر انگلیس در تهران علیه شرایط حقوق بشر در ایران بود. اوایل هفته گذشته سیمون گس به وزارت خارجه ایران فراخوانده شد و غیر قابل قبول بودن دخالت در امور داخلی کشور به وی تذکر داده شد.

نماینده رسمی وزارت خارجه انگلیس در پاسخ به پرسشی درباره امکان تاثیر تنش در روابط بر مذاکرات آتی ایران گفت که گروه ۱+۵ در مذاکرات با ایران در اواخر ماه ژانویه در استانبول، قصد دارد تا «راه‌های عملی همکاری‌ها در قبال مساله هسته‌ای تهران» را بررسی کند. وی افزود: تمامی طرف‌های حاضر، مصمم به حل مساله هسته‌ای ایران از راه گفت‌وگوهای صلح‌آمیز هستند.

دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ ششم و هفتم ماه دسامبر( نیمه آذر) در ژنو برگزار شد و قرار است دور جدید این گفت‌وگوها ماه ژانویه در استانبول برگزار شود.

نماینده وزارت خارجه انگلیس گفت که مذاکرات ژنو نقطه شروع فرآیندی بود که در آن درباره ضرورت ادامه گفت‌وگوها توافق حاصل شد.