تجلیل بی‌سابقه اردوغان از عاشورا

سایت برنا نوشت: رسانه‌های ترکیه اعلام کردند: «رجب طیب اردوغان» عصر روز گذشته (پنج‌شنبه) برای اولین‌بار در تاریخ این کشور در مراسم عزاداری عاشورای حسینی(ع) شرکت و به سخنرانی در این مراسم پرداخت. نخست وزیر ترکیه در سخنان خود ضمن تسلیت به عزاداران و ادای احترام به شهدای کربلا، گفت: در این روز من پیش از هر چیز امیدوارم که حضور بر سر مزار شهدای کربلا نصیب هر فردی شود.

وی در ادامه افزود: از پیامبر(ص) پرسیدند «کدام یک از اهل بیت بیشتر مورد توجه شما است؟» ایشان فرمودند «امام حسن(ع) و امام حسین(ع). حسین از من است و من هم از حسین. کسی که حسین را دوست دارد، من و خدا را دوست دارد. کسی که خدا را دوست دارد، حسین را دوست دارد.»

«رجب طیب اردوغان» همچنین گفت: امام حسین (ع) ۱۳۷۰ سال پیش در چنین روزی به همراه خانواده خود در کربلا به شهادت رسید. از آن روز تا به امروز سینه همه ما به درد آمده و جگرمان آتش گرفته است. از آن روز تا به امروز دعاها و مرثیه‌های ما عرش را به لرزه در می‌آورد. از آن روز تا به امروز می‌دانیم که فرشته‌ها در عرش‌ها گریه می‌کنند. شهادت امام حسین (ع) مرگ نبوده، نابودی نبوده، بلکه زندگی و زنده بودن است. وداع نبوده، به وصال رسیدن است. پایان نبوده، بلکه شروع است. جدایی نبوده، بلکه وصلت است. وی همچنین اظهار داشت: شهادت آن انسان عظیم و مبارک که به‌خاطر آن عرش هم اشک می‌ریزد، وسیله‌ای برای برادری، وحدت و همبستگی است.