سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در آستانه هدفمندی یارانه‌ها چه اقداماتی برای مبارزه با اخلالگران انجام خواهید داد و آیا مکانیزم مشخصی در این زمینه تعریف شده است؟ گفت: بخش عمده این قضیه با وزارت بازرگانی و تعزیرات حکومتی است. قوه قضائیه اعلام آمادگی کرده است و کمیسیون ویژه‌ای تشکیل داده است و به دادگستری‌های سراسر کشور گفته شده با دولت همکاری کند و شعب ویژه‌ای راه‌اندازی شود. البته این اتفاق در همه جا اتفاق نیفتاده است چون نیاز نبوده که ان‌شاءالله اگر موردی پیش بیاید در شعب ویژه رسیدگی می‌شود.به گزارش خبرگزاری مهر سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سال گذشته شاهد ترور یکی از دانشمندان هسته‌ای بودیم و هفته قبل نیز دو ترور دیگر در این زمینه رخ داد، نتیجه پیگیری‌ها تاکنون چه بوده و چه اقداماتی درباره شناسایی عامل این سه ترور انجام شده است، گفت: متاسفانه در طول این دو سال سه ترور علیه دانشمندان هسته‌ای ایران انجام شد که اولی در سال گذشته و دو ترور دیگر در هفته پیش بود.محسنی اژه‌ای افزود: متاسفانه تا کنون عاملان مستقیم هیچ کدام از این ترورها شناسایی و دستگیر نشده‌اند، اما افرادی که مرتبط با این ترورها بوده اند و از سوی سرویس‌های بیگانه در جهت انجام این اقدامات تروریستی آموزش دیده‌اند شناسایی و دستگیر شده و اکنون در بازداشت هستند.وی گفت: افراد دستگیر شده به برخی از آموزش‌های خود در زمینه انجام ترور اعتراف کردند.

فوتبالیست‌ها با قرار مناسب آزاد شدند

سخنگوی قوه قضائیه، در پاسخ به سوالی درباره اینکه تعدادی از فوتبالیست‌ها و هنرمندان در یکی از پارتی‌ها دستگیر شده‌اند، قوه قضائیه در این زمینه چه راهکاری دارد؟ گفت: اگر کسی مرتکب جرم شود دستگاه قضایی پیگیری می‌کند. در این مورد سه نفری که بازداشت شده‌اند اکنون با قرار مناسب آزاد شدند تا به پرونده‌شان رسیدگی شود.سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده فساد در دستگاه ورزش که به دادگاه انقلاب رفته بود،‌ گفت: اطلاع زیادی درباره این پرونده ندارم و فقط می‌دانم که پسر یکی از مسوولان نیز در این پرونده دستگیر شده بود.

استعلام برای برخورد با بیانیه‌های احزاب منحله

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست از صدور بیانیه‌های ازسوی احزاب منحل اعلام شده سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت پرسیده شد، اژه‌ای پاسخ داد: در مورد حزب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین در روزهای اخیر به دادستان گفتم از سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات پیگیری کنید که بیانیه‌های صادر شده را چه کسانی می‌دهند تا رسما با این افراد که پس از انحلال حزب‌شان بیانیه‌هایی که حالت شب‌نامه دارد منتشر می‌کنند برخورد قانونی صورت گیرد.