رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سن ازدواج در کشور را ۲۵ تا ۳۰ سال عنوان کرد و هشدار داد که خطر موج جدید شیوع بیماری ایدز در کشور بسیار جدی است. حسینعلی شهریاری، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به هشدار مسوولان در رابطه با شیوع و گسترش موج جدید بیماری ایدز در کشور گفت: موضوع شیوع موج جدید ایدز در کشور بسیار جدی است؛ خانواده‌ها باید در رابطه با فرزندان خود با توجه به این موضوع هوشیار لازم را داشته و از آنها مراقبت جدی کنند.

وی با بیان اینکه باید برای مقابله با موج جدید شیوع ایدز در کشور آموزش‌های همگانی افزایش بیابد، افزود: شاید بهتر باشد که آموزش همگانی در این زمینه از سطوح سوم راهنمایی و دبیرستان برای دانش‌آموزان و نوجوانان آغاز شود؛ البته آموزش‌ها هم باید با رعایت مسائل شرعی انجام شود.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: با توجه به مشکل اشتغال و عدم ازدواج به موقع جوانان، خطر موج جدید شیوع بیماری ایدز در کشور بسیار جدی است؛ چرا که در حال حاضر متاسفانه سن ازدواج در کشورمان و در شهرهای بزرگ، شاید بیشتر از ۲۵ تا ۳۰ سال شده باشد.

شهریاری خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم مشکل اشتغال جوانان را به موقع حل کنیم تا آنها بتوانند مشغول کار شده و زودتر ازدواج کنند، حتما در رابطه با بیماری ایدز هم پیشگیری لازم را انجام داده‌ایم.