جاسبی: نیمی از املاک دانشگاه آزاد سند مالکیت قطعی ندارد

نگرانی از اینکه نیمی از املاک دانشگاه آزاد اسلامی سند مالکیت قطعی ندارند از موضوعاتی بود که عبدالله جاسبی در شصت و دومین اجلاس شورای مرکزی این دانشگاه به آن اشاره کرد و روسای واحدها را به اقدام هرچه سریع‌تر جهت گرفتن سند مالکیت قطعی برای کلیه املاک دانشگاه فرا خواند. به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله جاسبی دیروز در شصت و دومین اجلاس روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم تحقیقات تهران با بیان اینکه املاک دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۱۷۳ میلیون متر مربع است، گفت: حدود ۷۹ میلیون متر مربع از املاک دانشگاه آزاد سند مالکیت قطعی دارند، اما حداقل نیمی از املاک دانشگاه آزاد هنوز سند مالکیت قطعی ندارند. وی در تشریح وضعیت مالکیت املاک دانشگاه آزاد اسلامی افزود: البته برخی املاکی که هنوز سند مالکیت قطعی ندارند دارای مبایعه‌نامه، واگذاری یا واگذاری قطعی هستند که البته اینها نیز معتبر است، اما از روسای واحدهای دانشگاه درخواست می‌کنیم که هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت سند قطعی زمین‌های دانشگاه آزاد اقدام کنند که اگر با سرعتی مانند سرعت فعلی در این زمینه پیش برویم ممکن است به عمر ما وصال ندهد.

جاسبی درباره مسائل مالی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: امسال اولین سالی بود که بودجه را به موقع در هیات امنا تصویب کردیم وضعیت مالی دانشگاه آزاد اسلامی روز به روز شفاف‌تر می‌شود و ترازهای مالی‌مان نیز نظم و نسق بیشتری پیدا می‌کند.

وی از روسای واحدهای دانشگاه آزاد خواستار رعایت دقیق پرداخت‌ها در امور مالی شد و گفت: هیچ نوع پرداختی برخلاف مقررات نباید صورت بگیرد که هم شما را زیر سوال می‌برد و هم ما را دچار مشکل می‌کند، بنابراین نباید کاری خارج از ضوابط صورت گیرد. وی از صدور سالانه ۳۸۰ هزار دانشنامه برای دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد خبر داد و بر هرچه مکانیزه‌تر شدن صدور دانشنامه‌ها تاکید کرد و گفت: جعل مدرک یکی از مسائلی بوده که هر ساله دستگاه‌های دولتی و غیردولتی با آن مواجه بودند و افراد زیادی دستگیر شده و برخوردهایی نیز با آنها صورت گرفته است. البته در حال حاضر پدیده جعل مدرک خیلی کم شده، اما باید روز به روز ضرایب امنیتی‌مان را بالا ببریم.