آیت‌الله لاریجانی: قوه قضائیه با سرعت به پرونده میدان کاج رسیدگی می‌کند

رییس قوه قضائیه با اشاره به حادثه میدان کاج تهران گفت: قوه قضائیه با سرعت و دقت به این پرونده رسیدگی می‌کند و امیدواریم مجرم در اسرع وقت به مجازات برسد تا موجب پیشگیری از موارد مشابه شود. به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در ابتدای جلسه مسوولان عالی قضایی، شهادت امام محمدباقر(ع) را تسلیت گفت و سپس با تاکید بر ضرورت توجه به جنبه‌های روان‌شناختی و جامعه‌شناختی وقوع چنین جرائمی گفت: قوه قضائیه در برخورد با چنین حوادثی قطعا با سرعت و دقت رسیدگی خواهد کرد تا بساط چنین جرائمی جمع شود.

وی گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز به سرعت در خصوص ماموران مرتبط با این حادثه رسیدگی خواهد کرد.

رییس قوه قضائیه با اشاره به کیفیت وقوع این حادثه «در روز روشن و در مقابل دیدگان مردم» افزود: واضح است که جرم و جنایت در تمام کشورها و من جمله کشورهای اروپایی نیز وجود دارد، اما در کشور عزیز ما و در بستر فرهنگ دینی ما، توصیه من به مردم این است که در چنین حوادثی بی‌طرف و ناظر نباشند و وظیفه شرعی خود را در خصوص دخالت در جلوگیری از برخی حوادث انجام دهند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به برخوردهای خشن با دانشجویان معترض به افزایش شهریه در انگلیس اظهار کرد: در چنین کشوری که مدعی حقوق بشر است با درخواست معقول عده‌ای جوان دانشجو درباره افزایش شهریه دانشگاه‌ها به صورتی کاملا خشن برخورد و حقوق اولیه این افراد نقض می‌شود.

وی افزود: اما اگر برخورد قانونی در کشورهای دیگر با عده‌ای از افراد که به دنبال آشوب و فتنه هستند صورت گیرد کشورهای غربی، مدعی نقض حقوق بشر می‌شوند که البته این رفتارهای دوگانه غرب درباره حقوق بشر کاملا برملا شده است.

لاریجانی به اقدام سازمان یونسکو در لغو همایش روز فلسفه در ایران اشاره کرد و گفت: متاسفیم که سازمانی که مدعی فعالیت‌های علمی و فرهنگی است به بهانه‌های سیاسی و با سیاسی کردن این مباحث، رفتارهایی می‌کنند که حیثیت علمی و فرهنگی‌ آنان را زیر سوال می‌برد.