رییس‌جمهور: کنترل جمعیت، دستور غربی‌ها است

ما نمی‌خواهیم هیچ وقت تبدیل به یک کشور اروپایی شویم و نمی‌شویم

رییس‌جمهور گفت: برای اینکه بگوییم افزایش جمعیت ضرری ندارد، هیچ دلیلی به اندازه وضع موجود ما گویای آن نیست. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد صبح روز پنج‌شنبه گذشته در جمع مدیران استان قزوین با انتقاد از موضوع جلوگیری از رشد جمعیت و کنترل جمعیت گفت: کنترل جمعیت مربوط به دستور غربی‌ها است مال ما نیست و این یکی از اشتباهات بزرگ است که مال ما نیست، بعضی‌ها رشد جمعیت‌شان منفی شده و آنها از ترس اینکه کشورهایی مثل ما جمعیت‌شان سرازیر شود در آنجا و آنها تغییر جمعیتی بدهند، این دستور را به ما می‌دهند. رییس‌جمهور خطاب به آنها گفت: شما به فساد گرفتار شده‌اید نسلتان در حال منقطع شدن است، بروید فرهنگ‌تان را درست کنید. وی افزود: برای اینکه بگوییم افزایش جمعیت ضرر ندارد، هیچ دلیلی به اندازه وضع موجود ما گویا نیست. ۳۵ سال ما ۳۴ الی ۳۵ میلیون نفر جمعیت داشتیم چطور زندگی می‌کردیم. رفاه ما چگونه بود، اکنون ما ۷۵ میلیون نفر جمعیت داریم وضعیت اکنون ما چگونه است. اکنون بهتر است یا آن موقع. وضعیت رفاه و آسایش چند برابر شده است.

رییس‌جمهور گفت: روزی از ناحیه خداوند است، البته ما نیز باید تلاش کنیم، روزی می‌آید و این نیست که ما نسلمان را بکشیم که بیشتر مصرف کنیم. بیشتر مصرف نخواهد شد. هر کس روزی دارد و این روزی با تلاش و کوشش به دست می‌آید.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ما فرهنگ خودمان را داریم و باید با اتکا به توانمندی‌هایمان ایران را بسازیم، گفت: ما نمی‌خواهیم هیچ وقت تبدیل به یک کشور اروپایی شویم و نمی‌شویم. نباید در ریل‌هایی که آنها قرار دادند حرکت کنیم. اگر ما در ریل‌های آنها حرکت کنیم به فرض اینکه ریل و محاسبات آنها درست باشد می‌شویم مثل آنها. نه مثل اکنون آنها. آنها در یک قطار جلوتر از ما هستند و ما باز هم در قطار عقبی قرار می‌گیریم و باز هم تاکید می‌کنم که ما باید در برنامه‌ریزی‌هایمان به فرهنگ و توانمندی‌های خود توجه ویژه داشته باشیم.

برخی باور ندارند پروژه‌ای را می‌توان در کوتاه مدت مثلا سه‌ساله تمام کرد

وی با بیان اینکه این سفر هفتاد و هشتمین سفر استانی هیات دولت به حساب می‌آید، گفت: وقتی می‌خواستیم اولین سفر استانی را انجام دهیم، عده‌ای می‌گفتند مگر می‌شود کل دولت را حرکت داد و به استان‌ها برد، چطور ممکن است که این اقدام انجام شود و وقتی که من روی این موضوع اصرار می‌کردم برخی فکر می‌کردند که من از روی احساسات بر این موضوع اصرار دارم و تصور می‌کردند بعد از اینکه دو سه سفر انجام شد من دیگر از اصرار بر این موضوع خودداری می‌کنم. در حالی که می‌بینیم در حال حاضر هفتاد و هشتمین سفر استانی در حال صورت گرفتن است.

وی با بیان اینکه در عرض چهار پنج سال پیشرفت‌هایی که در استان صورت گرفته زیاد بوده و چندین برابر شده است، گفت: هنوز برخی باور ندارند پروژه‌ای را می‌توان در کوتاه مدت مثلا سه ساله تمام کرد، در حالی که این پروژه قبلا ۲۰ ساله تمام می‌شده است و فکر می‌کنند که چنین چیزی شدنی نیست.

رییس‌جمهور در ادامه خطاب به مدیران استان گفت: قدر فرصت خدمتگزاری به مردم را بدانید، این فرصت گرانبهایی است که در اختیار شما قرار داده شده و باید قدرشناس این فرصت باشید. امروز جمهوری اسلامی ایران آرزوی بسیاری از صالحان در طول تاریخ بوده است، همه زحمت کشیده‌اند که چنین شرایطی ایجاد شود؛ چراکه این شرایط مقدمه‌ یک اتفاق بزرگ‌تر است. خیلی‌ها آرزو داشته‌اند که در فضای امروز جمهوری اسلامی تنفس کنند، بسیاری از شخصیت‌های برجسته و صالحان عالم آرزو دارند که در فضای جمهوری اسلامی ایران تنفس کنند و من این را با گوش خود شنیده‌ام.

فردی از یک کشوری که با ما رابطه ندارد در یک کشور دیگر به من مراجعه کرد و گفت من نمی‌توانم به صورت عادی و روان به کشور شما سفر کنم؛ چرا که رابطه نداریم، ولی شما کاری کنید که من بتوانم به ایران بیایم؛ چرا که آرزو دارم در فضای جمهوری اسلامی برای مدتی تنفس کنم.

می‌شود در چادر نیز کار اداری انجام داد

رییس‌جمهور با بیان اینکه همه کا‌ر‌ نیز پول نیست، گفت: خیلی وقت‌ها می‌شود با یک پول محدود کارهای بزرگ انجام داد و خدمات مهمی صورت داد. باید قدرشناس فرصت خدمتگزاری که در اختیار داریم باشیم. رییس‌جمهور در ادامه به اهمیت صرفه‌جویی در هزینه‌های مصرفی و عمرانی اشاره کرد و گفت: جا برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها هست حتی مثلا می‌شود در یک چادر نیز کار اداری انجام داد و برای انجام یک کار اداری کاغذ، قلم و تلفن کفایت می‌کند و لازم نیست که این قدر تجهیزات را در ادارات بیاورند و هزینه‌های زائد صورت بگیرد.

رییس‌جمهور گفت: کشور ما کشوری فقیر نیست، کم ثروت نیست ولی باید از ثروت‌هایمان به خوبی استفاده کنیم. احمدی‌نژاد با بیان اینکه در هزینه‌های مصرفی و عمرانی باید خیلی مراقب بود، گفت: از طرفی دیگر باید نگاهمان را نیز به برنامه‌ریزی عوض کنیم.

یک عده آن طرف آب و هوا را خراب می‌کنند، در کشور ما خشکسالی می‌شود

وی با اشاره به اینکه وضعیت موجود جهان و نظام حاکم بر جهان بر دیگر ملت‌ها نیز اثر می‌گذارد، گفت: مثلا یک عده آن طرف آب و هوا را خراب می‌کنند و سپس در کشوری مثل ما خشکسالی می‌شود و مشکلات ایجاد می‌شود. در یک جای دیگر خرابکاری می‌شود؛ ولی اثرات آن بر روی کشورهایی مثل ما نیز به وجود می‌آید.

طرف‌های مذاکره‌کننده باید ایران را به عنوان کشوری قدرتمند بپذیرند

رییس‌جمهور با اشاره به مذاکره با گروه ۱+۵ اظهار کرد: ایران پیشنهادات خود را در قالب بسته‌ای بر مبنای گفت‌وگو در شرایط برابر به آنها ارائه داده است باید منطق و قانون را بپذیرند و گفت‌وگوها در مرز عدالت و قانون باشد.

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد همچنین چهارشنبه‌شب در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم استان قزوین با تاکید بر اینکه از نظر ایران موضوع هسته‌ای تمام شده است، خاطرنشان کرد: طرف‌های مذاکره کننده باید ایران را به عنوان کشوری قدرتمند بپذیرند ایران می‌تواند مانند گروه ۱+۵ در مورد مسائل گوناگون تصمیم‌گیری کند. بر اساس پروتکل الحاقی باید اطلاعات فعالیت‌های هسته‌ای همه اعضا در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گیرد و اگر قوانین برای همه یکسان باشد مشکلی به وجود نمی‌آید، اما تجربه نشان داده دولت‌های طرف گفت‌وگو به دنبال حل مساله نیستند و تنها قصد دارند با امتیازگیری بر دیگران مسلط شوند. احمدی‌نژاد اظهار کرد: امروز ایران به قدرتی جهانی تبدیل شده است این موقعیت به دلیل ایستادگی در برابر دشمنان به وجود آمده است و موضوع هسته‌ای به دلیل پیشرو بودن ایران تثبیت شده است.

امسال ۱/۱ میلیون شغل ایجاد خواهد شد

احمدی‌نژاد درباره برنامه‌های دولت برای رفع مشکل بیکاری در استان قزوین گفت: امسال با حمایت دولت یک میلیون و ۱۰۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار شغل دیگر هم علاوه بر آن ایجاد شود. رییس‌جمهور اظهار امیدواری کرد: تا پایان دولت دهم نرخ بیکاری به حد معمول برسد زیرا دولت منابع بسیاری را برای گسترش صنایع کشاورزی و حمایت از طرح‌های خود اشتغالی اختصاص داده است.