بدحجابی خوره انقلاب اسلامی است

سیداحمد خاتمی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فرهنگی هنری کریمه اهل بیت با بیان اینکه باید ادارات، اقتصاد، کوچه و خیابان، مجامع عمومی رنگ دینی بگیرند، ابراز کرد: باز هم از غم جانکاه بی‌حجابی و بد حجابی می‌گویم که این فساد و فحشا، خوره انقلاب اسلامی است. البته مشکلات دیگر مثل بیکاری، اعتیاد، پارتی بازی و... را هم می‌دانیم، ولی تاریخ اندلس یا اسپانیای کنونی نشان می‌دهد آنچه اسلام را به خطر می‌اندازد، ترویج فساد و فحشا است. به گزارش ایسنا وی افزود: دشمن امروز در پی اندلسیزه کردن جامعه اسلامی است و به دنبال گسترش فکر و فرهنگ انحرافی و فاسد است، البته برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و دینی گامی ارزشمند در راستای نشر فرهنگ اصیل محمدی(ص) است که باید با تنوع و قوت بیشتر در سراسر کشور تقویت شود.

کار فرهنگی اصیل یعنی باورکردن اعتقادات مردم

خاتمی گفت: تشکیل جشنواره‌هایی که ابتذال و بی‌حجابی در آن موج می‌زند، نه خدمت به اسلام و قرآن و نه خدمت به ایران است، چون ایران در سایه انس با خدا و معنویت بر بال ملائک نشسته برخی در چه تصوری هستند که از جشنواره‌های مبتذل حمایت می‌کنند! وی تصریح کرد: کار فرهنگی اصیل یعنی باورکردن اعتقادات مردم، این متدینین هستند که روز خطر به داد نظام اسلامی می‌رسند، نه دیگران. عضو شورای عالی حوزه تاکید کرد: از اسلام دم بزنید؛ اگر از ایران هم می‌گویید با افتخار بگویید ایران اسلامی، چرا برخی اشتباهاتی می‌کنند و حاضر نیستند اشتباه خود را قبول کنند، اعتراف به اشتباه بهتر از توجیه آن است، دم زدن از ایران منهای اسلامی بحثی انحرافی است.

آخوند حکومتی معنای بسیار رذیلانه‌ای دارد

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: آخوند حکومتی معنای بسیار رذیلانه‌ای دارد، چون زمان طاغوت به کسانی که با شاه رفت و آمد داشتند آخوند حکومتی می‌گفتند، همان کسانی که البته آخوندنما بودند، این اصطلاح غلط را نباید امروز بعد از انقلاب اسلامی بر روحانیت خدوم اطلاق کرد، دشمن قصد دارد با استفاده از این مساله منفی، خدمتگزاران دین و اسلام را از چشم مردم بیندازد؛ چون امروز تنها روحانیت می‌تواند مردم را برای حفظ نظام و انقلاب بسیج کند. سخنران این مراسم اظهار کرد: اسلام منهای سیاست یعنی سکولاریسم و جریانی کاملا انحرافی است.

منتظر توطئه‌ها باشیم

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم، اظهار کرد: مردم برای رهبری سنگ تمام گذاشتند و رهبری نیز برای مردم قم سنگ‌تمام گذاشتند و فرمودند، قم آبروی نظام اسلامی است، این جمله بسیار معنا دار است و باید در آن تامل کرد. البته باید از این پس منتظر توطئه‌ها، شیطنت‌ها و تخریب‌ها علیه قم بود، چون دشمنان می‌خواهند سیمای این شهر را بد جلوه دهند.

رسانه‌ها سیاه نمایی نکنند

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی خطاب به اصحاب رسانه تاکید کرد: رسانه‌ها توجه داشته باشند با مشاهده تخلف و جرم جزئی به سیاه‌نمایی و بزرگنمایی آن نپردازند که این کار در راستای برنامه و اهداف دشمنان اسلام و تشیع است تا شهر قم را تخریب کنند، البته باید با تخلفات به طور جد برخورد قانونی کرد؛ ولی لزومی ندارد رسانه‌ای شود تا آنچه دشمن می‌خواهد تحقق یابد.