قطعنامه اخیر دشمنان علیه ملت ایران یکی از شدیدترین تحریم‌ها است

معاون اول رییس‌جمهوری اسلامی ایران که به قطر سفر کرده بود، در دیدار با نخست وزیر قطر مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و خاورمیانه را مورد بحث و ارزیابی قرار داد. به گزارش «ایسنا» محمدرضا رحیمی و شیخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی در این دیدار تقویت و تعمیق هر چه بیشتر هماهنگی و تعاملات سیاسی و فرهنگی ایران و قطر در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی را به نفع کشورهای منطقه و جهان اسلام دانستند.

محمدرضا رحیمی همچنین در ادامه سفر خود به قطر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و قطر اظهار کرد: اسناد و توافقات مناسبی بین دو کشور برای ارتقای هر چه بیشتر مناسبات اقتصادی و تجاری صورت گرفته که در جریان این سفر، راهکارهای تسریع در اجرای این توافقات و نیز استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای افزایش همه جانبه روابط مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

محمدرضا رحیمی در جریان سفر به قطر در دیدار نخبگان، استادان، پزشکان و جمعی از تجار ایرانی مقیم قطر با بیان اینکه «ایران اسلامی امروز با ایرانی که تسلیم اوامر و پیغام سفیر آمریکا یا انگلیس می‌شد، تفاوت اساسی دارد» گفت: امروز ایران قدرتی جهانی است که با تکیه بر قرآن و سیره نبی اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راه حقیقت را می‌پیماید.

معاون اول رییس‌جمهور قطعنامه اخیر دشمنان علیه ملت ایران را یکی از شدیدترین تحریم‌ها دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌رغم همه فشارهای بدخواهان، استوار و پابرجا ایستاده است.

معاون اول رییس‌جمهور ادامه داد: ملت ایران با استقامت و هوشیاری هر روز راه‌های وسیع‌تر، افق‌های روشن‌تر و آینده‌ای مبارک و پیروزمند را پیش‌روی خواهد داشت.

وی گفت: در دیدار مقامات عالی‌رتبه قطر پیشنهاد کردیم که سطح مبادلات را در گام نخست به ده میلیارد دلار ارتقا دهیم، چرا که با توجه به روابط صمیمانه و دوستانه مسوولان دو کشور همه زمینه‌ها برای افزایش سطح مبادلات و همکاری‌ها فراهم است.