با اخلالگران باید قبل از اجرای هدفمند‌کردن یارانه‌ها برخورد کرد

عکس: ایرنا

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه با اخلالگران باید قبل از اجرای هدفمند‌کردن یارانه‌ها برخورد کرد،‌ گفت: پلیس تا امروز همراهی اکثر صنوف را داشته و روسای اصناف نیز بخش نظارتی را راه انداخته‌اند. به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان درحاشیه سفر به استان همدان اظهار کرد: نیروی انتظامی در قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها هیچ اخلالی را بر نمی‌تابد و با افرادی که می‌خواهند منافع مردم را در خطر قرار دهند برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کاهش می‌یابد، افزود: امروز دستگاه‌های الکترونیکی وارد بازار می‌شود که مصرف انرژی بالایی دارد که با هدفمند شدن یارانه‌ها مردم از اجناس استاندارد استفاده می‌کنند، این در حالی است که کنترل مرزها از دیگر راه‌های کاهش قاچاق کالا است که در این رابطه کنترل دو مرز آبی در بوشهر و هرمزگان به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی درباره قاچاق سوخت نیز گفت: بخش عمده قاچاق مربوط به سوخت است که در حال حاضر قاچاق بنزین تقریبا متوقف شده است و علت آن هم پرداخت قیمت واقعی بنزین توسط مردم و بحث هدفمندی و سهمیه‌بندی بنزین است. قاچاق گازوئیل هم با توجه به اجرای چند عملیات در شمال غرب و کنترل مرزها کاهش ۴۷ درصدی را در پی داشته است.

با کاهش ورود مواد مخدر به کشور روبه‌رو هستیم

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد کشفیات پلیس با کار اطلاعاتی توام با عملیات صورت گرفته است، به ورود موادمخدر به کشور اشاره کرد و گفت: با کاهش ورود مواد مخدر به کشور روبه‌رو هستیم که علت آن آفت‌زدگی مواد مخدر، گران شدن آن و افزایش ریسک همچنین افزایش کنترل مرزها بوده است.

به گفته جانشین فرمانده ناجا در هفته جاری ماموران در سیستان و بلوچستان در دو مرحله عملیات، چهار تن مواد مخدر را کشف کرده‌اند و دو باند اصلی نیز در این رابطه منهدم شد.

رادان بیشترین قاچاق موادمخدر را شامل تریاک، شیشه، کراک و حشیش عنوان و تصریح کرد: مواد مخدر صنعتی نیز جای خود را باز کرده است که نیازمند سر فصل خوبی در بحث مبارزه است، البته در صورت ابلاغ قانون جدید مبارزه با موادمخدر که در مجمع تصویب شده بسیاری از مشکلات موجود حل خواهد شد.

قیمت شیشه خالی مشروب از خود مشروب بیشتر است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهارکرد: اجناسی که وارد کشور می‌شود اجناس مخرب فرهنگی بوده است، به طور مثال قیمت شیشه خالی مشروب از خود مشروب بیشتر است. دشمن با نشانه‌گیری به سمت فرهنگ ما به ویژه جوانان می‌خواهد جوانان را از ما بگیرد.