وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه مردم هیچ‌گونه نگرانی از تامین کالاهای اساسی و قیمت نان در زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها نداشته باشند، گفت: رسانه‌ها به دنبال پیدا کردن تناقض با کنار هم گذاشتن جملات مسوولان مختلف نباشند. شمس‌الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد اظهارات برخی مسوولان مبنی بر حذف یارانه نان در سال جاری و برخی گفته های متناقض دیگر مبنی بر مستثنی شدن نان از هدفمندی یارانه‌ها گفت: در همه این موارد آنهایی که از طریق سخنگوی کارگروه طرح تحول یا رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌شود ملاک عمل خواهد بود. وزیر اقتصاد درباره این که آیا در کارگروه طرح تحول اقتصادی در مورد یارانه نان تصمیم جدیدی گرفته شده؟ گفت: همان نکاتی که از طریق آقای فرزین سخنگوی طرح تحول ارائه می‌شود تصمیم کارگروه طرح تحول است و رسانه‌ها با خودداری از طرح سوال از افراد متفرقه در این کار ناهماهنگی ایجاد نکنند.

رسانه‌ها دنبال تناقض در گفته مسوولان نباشند

سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه تصریح کرد: در هر بخشی که تصمیم نهایی گرفته شد از طریق آقای فرزین سخنگوی کارگروه طرح تحول اطلاع‌رسانی می‌شود و از رسانه‌ها خواهش می‌کنم دنبال این نباشند که جملات مسوولان مختلف را کنار یکدیگر گذاشته و از بین آنها تناقض در بیاورند. وی تاکید کرد: بخاطر اینکه هیچ تفرقی در اطلاع‌رسانی هدفمندی یارانه‌ها نباشد و آنچه که به مردم گفته می‌شود همان تصمیم دولت برای اجرا باشد، تصمیم گرفته شد اطلاع‌رسانی هدفمندی یارانه‌ها به صورت منسجم و از طریق سخنگوی طرح تحول یا رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها و در موارد خاص آقای رییس‌جمهور باشد. حسینی تاکید کرد: در مواردی که رییس‌جمهور صلاح بداند بنده به عنوان سخنگوی اقتصادی دولت به این تیم سخنگویی هدفمندی یارانه‌ها کمک می‌کنم. حسینی در مورد قیمت نان و کالاهای اساسی برای مردم گفت: اساسا طرح هدفمندی یارانه‌ها از طرح‌های انسانی است که این طرح‌ها دو ویژگی دارند هدفشان انسان و مردم هستند و مسیر اجرا نیز اراده مردم خواهد بود. وزیر اقتصاد تاکید کرد: مردم هیچ نگرانی نداشته باشند و همانطور که ملاحظه می‌کنید برنامه هدفمندی یارانه‌ها به‌گونه‌ای است که برای جزئیات آن نیز طرح و برنامه وجود دارد. حسینی اظهار کرد: ملاحظه کردید که چگونه و با چه نظمی شماره حساب سرپرستان خانوار برای ۶۰ میلیون ایرانی و در قالب بیش از ۱۷ میلیون خانوار گرفته شد و با نظم خاصی پول به حساب آنها واریز می‌شود. برای بقیه بخش‌ها نیز با همین نظم و آرامش با کمک رسانه‌ها جلو می‌رویم. حسینی در مورد وضعیت ذخیره کالاهای اساسی گفت: نه تنها درباره کالاهای اساسی، بلکه در خصوص هیچ کالایی مردم نگران نباشند؛ زیرا کشور ایران سرزمین بزرگی است که به‌طور معمول تولید و ذخیره کالا در ایران بیشتر از نیاز روزمره کشور است. حسینی تاکید کرد: در کنار ویژگی عمومی در طرح هدفمندی یارانه‌ها همان‌گونه که از دو سال قبل گفتیم استعداد کشور بسیار بالا است و برنامه‌ریزی به گونه‌ای انجام شده که هیچ‌گونه خللی در کار اجرای هدفمندی یارانه‌ها ایجاد نشود.

تشدید نظارت‌ها به معنی بی‌اعتمادی به مردم نیست

وزیر اقتصاد گفت: به مردم قول می‌دهیم که حکومت و حاکمیت دغدغه این را دارد که طرح به بهترین نحو اجرا شود و اگر همکاران دولت در بخش‌های مختلف نظارت را بیشتر کرده‌اند نه به‌خاطر بی‌اعتمادی به مردم است؛ چون عموم مردم با این طرح همکاری می‌کنند؛ اما مراقبت‌های لازم به این دلیل انجام می‌شود که اگر احیانا در جایی قرار است اتفاقی بیفتد از پیش شناسایی شده و این طرح افزایش نظارت برای آن انجام می‌شود. حسینی اظهار کرد: مردم و بازرگانان و اصناف کارشان را با آرامش انجام می‌دهند و این نکته را بگویم که برخی از رسانه‌ها متاسفانه تیتر می‌زنند مبنی بر اینکه دولت می‌خواهد از برنامه معمول خود به سمت افزایش نظارت‌ها و سخت‌شدن شرایط حرکت کند؛ در حالی‌که این‌گونه نیست و همان فضای دوستی که تاکنون بین دولت، اصناف و صنعت بوده وجود دارد.

تعجب وزیر اقتصاد

وزیر امور اقتصاد و دارایی در واکنش به برخی رسانه‌ها که گفته بودند وزیر اقتصاد به گمرک دستور داده ضمانت‌های بانکی را قبول نکنند، تصریح کرد: من همین‌جا این گفته‌ها را تکذیب می‌کنم و این چه حرفی است که زده شده و من کی این حرف‌ها را گفتم. اگر راست می‌گویند دستور من را به گمرک نشان دهند از طرفی از آقای محمدی رییس کل گمرک پرسیدم که او نیز گفت، چنین چیزی نگفته ‌است.