هدف؛ جلوگیری از غافلگیری یارانه‌ای

احمدی‌مقدم: ارسال نامه به رییس‌جمهوری در رابطه با هدفمندی یارانه‌ها کذب است

قائم‌مقام وزیر اطلاعات: دشمن مشغول جمع‌آوری اطلاعات درباره قانون یارانه‌ها است فرمانده نیروی انتظامی با تکذیب ارسال نامه‌ای به رییس‌جمهوری درباره هدفمند کردن یارانه‌ها، گفت: چنین نامه‌ای از سوی پلیس به رییس‌جمهوری داده نشده است.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم دیروز در حاشیه اولین اجلاس فرماندهان مرزبانی کشورهای عضو اکو، درباره انتشار خبری در برخی از سایت‌ها مبنی بر ارسال نامه‌ای از سوی فرمانده ناجا به رییس‌جمهوری، اظهار کرد: یکی از سایت‌ها این موضوع را اعلام کرده بود که ما هم صحت آن را جویا شدیم، البته پلیس نامه‌های زیادی را به رییس‌جمهوری زده است.

وی اضافه کرد: طرح هدفمند‌کردن یارانه‌ها، طرحی است که از سال‌های پیش آماده و بستر‌سازی شده است و پلیس نیز پشتیبان این طرح است.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: هفته گذشته جلسه‌ای را با رییس جمهوری داشتیم و اطلاعاتی را که در حد کار ما بود در این جلسه توسط رییس سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها به ما ارائه شد، البته تمام ابعاد این طرح به ما مربوط نیست.

وی تصریح کرد: دغدغه پلیس این است که در اجرای این طرح مانند سهمیه‌بندی بنزین غافلگیر نشود، هر چند در سهمیه‌بندی بنزین هم فقط در آغاز طرح مشکلاتی به‌وجود آمد که به سرعت این مشکلات برطرف شد.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در حد کارهای خود اطلاعات مربوط از طرح را در اختیار دارد، افزود: در این طرح هیچ نوع زوایای پنهانی نمانده و آمادگی لازم برای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد.

وی درباره نوع پاسخ دکتر احمدی‌نژاد به فرمانده نیروی انتظامی که در برخی سایت‌ها پیشتر منتشر شده بود، گفت: چنین نوع کلامی از رییس جمهوری خطاب به ما وجود ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: فکر نمی‌کنیم اجرای این طرح بحث امنیتی داشته باشد، بلکه می‌تواند مشکلات امنیتی را کاهش دهد، چرا که توزیع عادلانه درآمدهای کشور به امنیت کشور کمک می‌کند، در بین دولت و ناجا هیچ ناهماهنگی وجود ندارد.

هشدار مقام اطلاعاتی کشور به اخلالگران اقتصادی

در همین حال قائم‌مقام وزیر اطلاعات از برنامه‌ریزی دشمن در مقابل اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها خبر داد و گفت: امروز دشمن پس از ناامیدی در عرصه‌های سیاسی، نظامی و فرهنگی، موضوع اصلی را اقتصاد قرار داده است.

به گزارش ایرنا، علوی، قائم‌مقام وزیر اطلاعات دیروز در اجلاس سراسری شورای دستگاه‌های نظارتی کشور که در سالن اجتماعات غدیر سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، اظهار کرد: بحث هدفمندی یارانه‌ها مساله مهمی است که دشمن به آن خیلی توجه دارد و برای آن برنامه‌ریزی کرده است. وی همچنین فساد سازمان‌یافته را نوع دیگری از فساد دانست که دشمن از طریق آن درصدد ضربه زدن به نظام اسلامی است. قائم مقام وزیر اطلاعات اضافه کرد: بر اساس گزارش‌های موجود، دشمن برنامه حساب شده‌ای را برای اخلال اقتصادی تدارک دیده است، به‌طوری که برخی شرکت‌ها و مجموعه‌ها موظف شدند در این زمینه برنامه‌ریزی کنند و کسانی را برای فساد سازمان‌یافته بفرستند.

وی هشدار داد که این شیوه می‌تواند حربه‌ای برای دشمن جهت اخلال اقتصادی و بحرانی کردن اقتصاد کشور باشد. قائم‌مقام وزیر اطلاعات افزود: دشمن مشغول جمع‌آوری اطلاعات درباره قانون یارانه‌ها است.علوی در ادامه با اشاره به جایگاه ممتاز سیاسی، نظامی، امنیتی، علمی و فرهنگی ایران در منطقه و جهان، لزوم توجه به رفع مشکلات اقتصادی را خاطرنشان کرد. همچنین قائم‌مقام وزارت اطلاعات تاکید کرد در زمان مناسب با فتنه‌گران اقتصادی و کسانی که بخواهند در مسیر اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها مانع‌تراشی کنند، برخورد مناسب صورت می‌گیرد. به گزارش ایرنا، علوی قائم مقام وزیر اطلاعات در حاشیه اجلاس سراسری شورای دستگاه‌های نظارتی کشور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در این زمینه اظهار داشت: در این خصوص بررسی‌های جامعی صورت گرفته و اطلاعات موثقی در اختیار داریم. وی در ادامه تاکید کرد: ان ‌شاءالله در زمان مناسب، برخوردهای لازم و آگاه‌سازی صورت می‌گیرد.