احساس عمومی با واقعیت جامعه هماهنگ نیست

در برخی از مسائل که وضعیتش چندان خوب نیست، افکار عمومی برداشت خیلی مثبتی دارد و در برخی از مسائل که اوضاع به نسبت خیلی بهتر است، احساس عمومی خوب نیست رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه نگرش مردم نسبت به سلامت اداری صحیح نیست، از آمادگی این نهاد برای تشریح توانمندی دستگاه‌های نظارتی در کنترل مفاسد اداری و اقتصادی در کشور برای تنویر افکار عمومی در تعامل با رسانه‌ها خبر داد.

مصطفی پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر و در پاسخ به این سوال که چرا در کشور با وجود تعدد دستگاه‌های نظارتی احساس امنیت از سلامت اداری وجود ندارد، گفت: احساس عمومی در کشور از واقعیات فاصله دارد.

وی افزود: در برخی از مسائل که وضعیتش چندان خوب نیست، افکار عمومی برداشت و حس عمومی خیلی مثبتی دارد و در برخی از مسائل که اوضاع به نسبت خیلی بهتر است، احساس عمومی خوب نیست. این امر در کش و قوس‌های فضاهای روانی کشور و نوع تبلیغات و به خصوص جنگ روانی‌ها به‌وجود می‌آید.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه وظیفه رسانه‌ها این است که چنین نگرش‌هایی را تصحیح و واقعیت را به احساس مردم نزدیک کنند، تصریح کرد: در هر شرایطی ما حق را به مردم می‌دهیم، ما خواسته آنها را عملی نکرده‌ایم در این جهت من به میزانش کاری ندارم که رضایت و نارضایتی مردم از ما و همچنین از دستگاه‌های دولتی چقدر است، ولی واقعیت این است که خواسته‌ها و مطالبات مردم آنچنان که باید شایسته شان آنها است، عملیاتی نمی‌شود. وی در پاسخ به این سوال که چرا برای تصحیح این نگرش در افکار عمومی خود سازمان اقدام نمی‌کند، گفت: این البته با رسانه‌ها علی‌الخصوص رسانه ملی است و به هر میزان رسانه‌ها با ما برای اغنای افکار عمومی همکاری کنند این توفیق برای ما حاصل می‌شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه گفت: ما در دیوان عدالت اداری، وزارت اطلاعات و دیوان محاسبات در امر نظارت کار می‌کنیم، ولی نوع بازتاب دادن و پیگیری آن در رسانه‌ها متفاوت است. وی تصریح کرد: ما قبلا هم اعلام کرده‌ایم که رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی اگر حاضر باشند به نقش خود درباره مقولات نظارتی عمل کنند ما حاضریم مواد اولیه مورد نیاز برای تغذیه برنامه‌ها را ارائه بدهیم.

پورمحمدی این موارد را آموزش، هشدارها، تذکرات و راهنمایی های عمومی و خصوصی عنوان کرد و گفت: این آمادگی را هم‌اکنون داریم و حتما هم در اقناع افکار عمومی و هم در پیشگیری از وقوع فساد موثر خواهد بود.