نوری المالکی، نخست وزیر عراق دیروز در دیدار محمد رضا رحیمی‌، معاون اول رییس‌جمهور در تهران با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تحکیم امنیت و وحدت ملی در عراق، خواستار مشارکت بیشتر ایران در عملیات بازسازی عراق شد. به گزارش خبرگزاری مهر،رحیمی نیز در دیدار نوری المالکی با بیان اینکه دو کشور از منابع غنی مادی و معنوی برخوردار هستند گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان مناسبات و همکاری‌های خود را در همه زمینه‌ها گسترش داد.

وی با اعلام آمادگی ایران برای گسترش و ارتقای روابط خود با عراق در بخش‌های گوناگون از جمله نفت، گاز و روابط تجاری، تصریح کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه در جایگاه مطلوبی قرار دارد و ایران علاقه‌مند است این روابط را با کشور دوست، همسایه و برادر عراق به نقطه اوج خود برساند.

نوری‌المالکی نیز در این دیدار روابط ایران و عراق را راهبردی و قوی دانست و بر ضرورت تداوم رایزنی‌ها و تبادل دیدگاه‌های میان دو کشور تاکید کرد.

نوری‌المالکی با بیان اینکه بازسازی عراق نیازمند ایجاد امنیت در این کشور است، گفت: عراق برای بازسازی و آبادانی نیازمند مشارکت کشورهای همسایه به ویژه ایران است و در این زمینه، خواستار مشارکت بیشتر ایران در عملیات بازسازی

عراق است.