واکنش قاضی القضات به نامه جعلی

رییس قوه قضائیه: انتساب نامه جعلی به من در امتداد فتنه‌های پس از انتخابات است

دادستان کل کشور: پیگیری این موضوع را از مقامات امنیتی و اطلاعاتی خواسته‌ایم رییس قوه قضائیه با تکذیب انتساب نامه‌ای جعلی به وی گفت: انتساب این نامه جعلی در امتداد همان فتنه‌های پس از انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری دادایران، آیت‌ا... لاریجانی رییس قوه قضائیه در جلسه دیروز مسوولان عالی قضایی گفت: وجود اهل بیت علیهم ‌السلام واسطه فیض الهی‌ و حقیقتی هستند که باید چراغ راه همه مسلمانان باشند.

رییس قوه قضائیه سفر رییس‌جمهور به لبنان را نشانگر تاثیر شگرف انقلاب اسلامی در قلوب دوستداران و عاشقان بی‌شمار آن دانست.

آیت‌ا... لاریجانی گفت: سفر رییس جمهور به لبنان و استقبال باشکوه و بی‌نظیر مردم لبنان نشانگر تاثیر شگرف انقلاب اسلامی است و با هیچ امر مادی امکان نداشت که بتوان مردم را با چنین وجد و شوقی به استقبال رییس جمهور یک کشور مسلمان برد.

رییس قوه قضائیه انقلاب اسلامی را «چراغی فراروی همه مسلمانان جهان» توصیف کرد و گفت: خداوند را شاکریم که نعمت انقلاب اسلامی با دستان مبارک معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی(ره) به این کشور و ملت اهدا شد و نیز شاکر نعمت وجود مقام معظم رهبری هستیم که سکان کشتی عظیم انقلاب را به دست گرفتند و آن را از گردنه‌های صعب‌العبور گذر دادند تا جایی‌که اکنون دوست و دشمن بر تاثیر شگرف آن اذعان دارند. آیت‌ا... لاریجانی تاکید کرد: سفر تاریخی رییس‌جمهور به لبنان دشمنان انقلاب را دچار سردرگمی کرده و می‌بینید که در تحلیل چگونگی و چرایی این استقبال عظیم مردم درمانده‌اند.

رییس قوه قضائیه افزود: از رییس‌جمهور محترم نیز سپاسگزاریم که چنین با صلابت و اقتدار پیام انقلاب اسلامی را در سفر به کشورهای مختلف به گوش جهانیان می‌رسانند.

آیت‌ا... لاریجانی در ادامه به فتنه اخیر فتنه‌گران در انتساب نامه‌ای جعلی به ایشان اشاره کرد و گفت: انتساب این نامه جعلی در امتداد همان فتنه‌های پس از انتخابات و نشانگر ذلتی است که فتنه‌گران در آن افتاده‌اند. البته مردم با بصیرت ما، خود از سبک و سیاق نامه مجعول، به کذب بودن آن اطمینان پیدا می‌کنند، معهذا بنده موکدا این نامه مجعول را تکذیب می‌کنم و بر سخافت و ابتذال نویسندگان آن تاسف می‌خورم.

در ادامه این جلسه مسوولان عالی قضایی به بررسی موضوع ماده ۱۸ قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب (اختیارات رییس قوه قضائیه) پرداختند. آیت‌ا... لاریجانی با اشاره به اعمال ماده ۱۸ و مشکلات ایجاد شده از این طریق برای قوه قضائیه تاکید نمود: با ساماندهی این موضوع در کنار تقویت جدی نظارت بر محاکم و رسیدگی دقیق‌تر، امیدواریم مشکلات مردم را کم کنیم تا نیازی به اعمال ماده ۱۸ نباشد. سپس مسوولان عالی قضایی به بررسی پیرامون موضوع ماده ۱۸ و ارائه نظرات خود پرداختند.

پیگیری نامه جعلی منتسب به آیت‌الله لاریجانی

در همین حال در حاشیه جلسه مسوولان عالی قضایی، سخنگوی قوه قضائیه هم با بیان اینکه پیگیر نامه جعلی منتسب به رییس قوه قضائیه هستیم، گفت: پیگیری این موضوع را از مقامات امنیتی و اطلاعاتی خواسته‌ایم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، غلامحسین محسنی اژه‌ای سپس افزود: تاکنون کسی به ما معرفی نشده است و هنوز پرونده قضایی به معنای اینکه فرد خاصی تحت تعقیب قرار گرفته باشد، تشکیل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه این نامه سر تا پا کذب محض است و واقعیت ندارد، گفت: این نامه در زمینه جریان‌های فتنه سال گذشته است.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به حماسه پرشور مردم در خرداد سال گذشته و افتخاری که در انتخابات آفریدند، افزود: پس از آن فتنه بزرگی در کشور روی داد و از آن زمان به بعد، ما از این گونه نشر اکاذیب، جعلیات و انتساب مطالب دروغ به مسوولان مختلف و حتی به نظام داشتیم.

وی به موضوع سعیده پورآقایی و ترانه موسوی اشاره کرد و گفت: اگر به سایتی که خبر این دو فرد را منتشر کرده‌اند مراجعه کنید، همان موقع برای سعیده پورآقایی به عنوان اینکه وی کشته شده و تنها فرزند خانواده بوده است و پدر او و چند نفر از اعضای خانواده او شهید شده‌اند، مراسم ختمی گرفته شد. محسنی اژه‌ای با بیان اینکه بعضی از افرادی که در جریان فتنه هستند، در مراسم به اصطلاح ختم سعیده پورآقایی شرکت کردند، افزود: در آن مراسم که این مجموعه‌ها حضور داشتند، نوحه سرایی شد.

وی با طرح این سوال که آیا یک کلمه از این مسائل راست بود یا خیر؟ گفت: دروغی که آن زمان جعل و منتشر کردند، هیچ بخشی از آن صحت نداشت.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: سعیده پورآقایی زنده بود و نمرده بود، تنها فرزند خانواده و از خانواده شهید نبود و هیچ یک از اعضای خانواده وی شهید نشده بودند. محسنی اژه‌ای گفت:‌ چنین خبری را طوری تنظیم کردند که مخاطب باور کند که مساله‌ای در کار بوده است.

سخنگوی قوه قضائیه موضوع ترانه موسوی را همین‌گونه خواند و افزود: این موضوع جعل و در رسانه‌های مختلف به ویژه غربی منتشر و مدت‌ها به آن پرداخته شده بود.

محسنی اژه‌ای گفت: این موضوع چندی بعد تکذیب شد؛ اما جریان فتنه به آن به عنوان یک مساله واقعی می‌پرداخت و هر روز هم در بوق تبلیغاتی خود می‌دمید. وی با بیان اینکه مردم ما کاملا متوجه شده بودند و مساله روشن بود، افزود: با پیگیری‌های انجام شده اصلا چنین چیزی واقعیت خارجی نداشت.

محسنی اژه‌ای درباره اینکه چرا نامه جعلی منتسب به رییس قوه قضائیه در این زمان منتشر شده است، گفت: در آستانه سفر رییس‌جمهور به لبنان و اینکه پیش‌بینی می‌کردند مردم لبنان نسبت به جمهوری اسلامی و مقام رییس‌جمهور اسلامی ایران چه استقبالی خواهند کرد، یکی از انگیزه‌های منتشرکنندگان نامه این بود که خبری را جعل و منتشر کنند تا شاید با همراهی و همنوایی رژیم صهیونیستی و آمریکا بتوانند برخی اذهان را به مسائل داخلی منحرف کنند.

سخنگوی قوه قضائیه یکی دیگر از دلایل انتشار این نامه را برخورد قاطعانه قوه قضائیه با عوامل فتنه بیان کرد و افزود: منتشرکنندگان این نامه می‌دیدند که دستگاه قضایی عوامل فتنه را تعقیب، محاکمه و محکوم می‌کند و برای کسانی که برنگشتند و توبه نکردند با مجازات‌های قابل توجه، حکم صادر و محکوم می‌کند. محسنی اژه‌ای گفت: منتشرکنندگان این نامه، برای فضاسازی، چنین دروغی را جعل و منتشر کردند.