رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح ویژه‌ تشدید برخورد با سه تخلف عمده در بزرگراه‌های پایتخت از امروز (شنبه) خبر داد. سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، از اجرای طرح برخورد با خودروهایی که در حاشیه بزرگراه‌ها توقف می‌کنند خبر داد و افزود: لاین اضطراری پیش‌بینی‌ شده در بزرگراه‌ها تنها برای موارد تصادف، خرابی خودرو و عبور خودروهای امدادی و ماموریتی است و هیچ راننده‌ای حق ندارد در حاشیه بزرگراه‌ها توقف کند، لذا از روز شنبه تمامی خودروهایی که در حاشیه بزرگراه‌ها توقف می‌کنند، برابر ماده «۶» نحوه رسیدگی به تخلفات رانندگی از طریق جرثقیل به پارکینگ منتقل خواهند شد.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه متاسفانه شاهدیم برخی رانندگان برای صحبت با تلفن همراه خود در اطراف بزرگراه‌ها و خصوصا نقاط رمپ و لوپی و تقاطع‌ها توقف می‌کنند، گفت: این امر موجب بروز تصادفات فراوان شده است که این مساله را عمدتا در نقاط رمپ و لوپی مقابل برخی پارک‌ها مانند پارک «پردیسان»، نمایشگاه بین‌المللی تهران و... شاهدیم، لذا براساس دستور صادره از روز شنبه (امروز) تمامی خودروهایی که در حاشیه بزرگراه‌ها توقف می‌کرده و موجب سد معبر می‌شوند به پارکینگ منتقل خواهند شد.

رییس پلیس راهور تهران همچنین از برخورد با خودروهایی که به صورت دنده عقب در بزرگراه‌های تهران تردد می‌کنند، به ایسنا گفت: متاسفانه حرکت به صورت دنده عقب در بزرگراه‌های تهران شایع شده است که این امر عامل شش درصد از تصادفات پایتخت است، لذا بر اساس تدبیر اندیشیده شده از روز شنبه (امروز) با این دسته از این خودروها و رانندگان آنها به شدت برخورد خواهد شد.

رییس پلیس راهور تهران همچنین با اشاره به اینکه متاسفانه برخی فروشندگان خودرو و موتورسیکلت از پیاده‌رو به عنوان پارکینگ استفاده می‌کنند، گفت: از این هفته هر خودرو و موتورسیکلتی که در گذرگاه عابر پیاده متوقف باشد یا از آن برای تردد استفاده کند، توسط ماموران پلیس متوقف و به پارکینگ منتقل خواهد شد.