باهنر: دولت برای اجرای قانون یارانه‌ها امکانات خوبی دارد

نشست خبری دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با خبرنگاران روز پنج شنبه در محل این تشکل برگزار شد. به گزارش ایلنا و ایسنا، محمدرضا باهنر در این نشست با بیان اینکه مسیر هدفمند‌سازی یارانه‌ها ناگزیر است و با وجود سختی‌ها باید به جلو حرکت کنیم، درباره اختیارات و امکانات دولت در اجرای این قانون متذکر شد: دولت اختیارات و امکانات خوبی دارد و امیدواریم با امکاناتی که دارد بتواند این پروژه عظیم را مدیریت کند. وی از رسانه‌ها خواست بخش‌های مثبت این پروژه را حمایت کنند و اگر نقدهایی دارند نقدهایشان عالمانه و عادلانه باشد. باهنر با اشاره به مباحث صورت گرفته درباره طرح هدفمندی یارانه‌ها در درون مجلس ادامه داد: بعضی از دوستان سیاسی می‌خواستند تلاش کنند بحث هدفمندی را سیاسی کنند که هوشمندی مجلسی‌ها مانع این کار شد و در حال حاضر فراکسیون‌های سیاسی مجلس در این باره نظر مشترک دارند واین نظر اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه‌ها است.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا پس از رای نیاوردن برای نایب رییسی مجلس انزوای سیاسی اختیار کرده‌اید، تصریح کرد: خودمان را مکلف نمی‌دانیم همیشه حرف بزنیم، بلکه حرف زدن باید در حد ضرورت باشد.

وی افزود: یکی از دلایل این امر این است که بعد از پایان ماموریت این جانب در هیات رییسه مجلس به فاصله ۱۰ روز کار کمیسیون تلفیق برنامه پنجم شروع شد که بنده به‌عنوان مسوول این کمیسیون انتخاب شدم و تصورم همواره این بوده که مهم‌ترین کار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که مجلس هشتم انجام می‌دهد، تدوین قانون برنامه پنجم است.