به صرف نفروختن چهار قطعه به ایران نمی‌توانند به جایی برسند

قحطی کالا که نشده، در دنیا برای فروش کالا رقابت وجود دارد

رییس‌جمهور با بیان اینکه ایران رمز ماندگاری ماست، خاطرنشان کرد: البته تعصب کور قومی نداریم و هیچ‌گاه نداشته‌ایم و در تاریخ این کشور هرکسی وارد این سرزمین شده در اقیانوس فرهنگ ملت ایران هضم شده است.‌ هاضمه فرهنگی ملت ایران هاضمه وسیعی است و تمام خوبی‌ها را جذب خود کرده و آن را به صورت بالاتر و والاتر به مبدا آن ارسال کرده است. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد صبح پنج‌شنبه گذشته در مراسم افتتاح ۸ هزار مجتمع آموزشی که در منطقه‌ نارمک تهران برگزار شده بود، گفت: می‌بینیم که دشمنان ملت ایران اعتماد به نفس‌شان را از دست داده‌اند، دستپاچه شده‌اند و در آنها سراسیمگی و دستپاچگی موج می‌زند و باور ما این است که آنها نظام فکری خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: این بار وقتی گفتیم نظام سرمایه‌داری به پایان رسیده است کسی پیدا نشد که بگوید نخیر به پایان نرسیده و ادامه دارد. آنها دارند کوچک می‌شوند و واقعیت‌شان در حال نمایان شدن است و آنها از این موضوع عصبانی‌تر می‌شوند، ولی به فضل الهی با عصبانیت‌شان نمی‌توانند کاری بکنند.

او با اشاره به تبلیغات و فشارهای غربی‌ها در زمینه‌ قطعنامه و تحریم گفت: اینها بیشتر جنگ روانی است. رییس‌جمهور ادامه داد: آنها خودشان می‌دانند که کارهای مادی اثر ندارد و به صرف نفروختن چهار قطعه به ایران نمی‌توانند به جایی برسند. قحطی کالا که نشده، در دنیا برای فروش کالا رقابت وجود دارد و از طرف دیگر متخصصان خودمان نیز با توانمندی‌ که دارند می‌توانند قطعات مورد نیاز در کشور را بسازند. معلوم است که سیاست‌هایی که آنها در این ارتباط در پیش می‌گیرند شکست خورده است. آنها به دنبال جنگ روانی هستند تا ملت ایران را بشکنند و ملت ایران نیز تصمیم گرفته که آنها را بشکند و تجربه‌ ۳۰ ساله نشان داده است که ملت ایران پیروز است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دوران اسلحه و زور تمام شده است، خاطرنشان کرد: کسی جرات ندارد به ایران تجاوز کند.

شیر ایران بیدار شده است

رییس‌جمهور با بیان اینکه ما باید روحیه‌ خودباوری را در کشور حفظ کنیم و این رمز ماندگاری ماست، گفت: در یک جا گفتم ایران مثل یک شیر است که یک مدتی خوابیده و موش‌ها میدان‌دار شده بودند و قدرت‌نمایی می‌کردند. ولی بدانید که این شیر بیدار شده است و موش‌ها دیگر نمی‌توانند جلوی این شیر عرض اندام کنند. البته شیر ملت ایران شیر قلدری و نظامی نیست. شیر فرهنگی، انسانی، علمی و ارزش‌های متعالی است که قلب‌ها را تسخیر می‌کند. ملت ایران شجاعت را صادر و دل‌ها را تسخیر می‌کند.