محتکران متضرر خواهند شد

تقاضا ۵۰ برابر هم شود پاسخگوییم

مردم هیچ نگرانی از هدفمندسازی نداشته باشند

دنیای اقتصاد- رییس‌جمهور طی یک سخنرانی در اجتماع مردم گرگان با ارائه تحلیلی در خصوص اوضاع اقتصادی از برنامه عده‌ای برای ایجاد اخلال در بازار ارز خبر داد و اعلام کرد که به زودی جزئیات این برنامه‌ریزی را در تلویزیون تشریح خواهد کرد.به گفته احمدی‌نژاد، کسانی‌که به دنبال گل‌آلود کردن آب و گرفتن ماهی از آن هستند، باید بدانند که اگر تقاضای ارز ۵۰ برابر هم شود با ذخایر موجود ارز که در طول تاریخ کشور بی‌نظیر است تا سال‌ها می‌توان کشور را به خوبی اداره کرد.رییس‌جمهور به سوء استفاده‌کنندگان هشدار داد که با همراهی مردم دست آنها از سر مردم کوتاه خواهد شد و تصریح کرد که با اقدامات دولت، کسانی‌که به دنبال احتکار کالا هستند، متضرر خواهند شد. احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود به طرح هدفمندسازی اشاره کرد و گفت: عده‌ای می‌‌خواهند مردم را نسبت به این طرح نگران کنند و موضوعاتی را به هم پیوند می‌دهند که اصلا ارتباطی با موضوع ندارد. احمدی‌نژاد در سفر به استان گلستان:

مردم از اجرای قانون یارانه‌ها هیچ نگران نباشند

اگر تقاضای ارز در بازار ۵۰ برابر امروز هم شود، تا سال‌ها کشور به خوبی اداره خواهد شد

رییس‌جمهور کشورمان صبح دیروز در جمع مردم گلستان، با اشاره به اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها از مردم خواست هوشیار باشند و تاکید کرد که مردم از بابت اجرای این قانون هیچ نگرانی نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی نژاد با بیان اینکه یکی از مهمترین ماموریت‌های دولت اجرای عدالت و حاکم‌کردن عدالت است، افزود: طرح‌های گوناگونی در جهت تحقق این موضوع در دست اجرا است که یکی از مهمترین طرح‌ها و برنامه‌ها اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها است.

رییس‌جمهور گفت: اجرای این قانون در راستای ایجاد عدالت و احیای اقتصاد ایران است.

وی با بیان اینکه مقدمات اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها فراهم شده است و در مورد بخش‌هایی که باید مورد حمایت قرار بگیرند، شناسایی و برنامه‌ریزی شده است، گفت: جوانب کار در حال بررسی است و برنامه‌ریزی مختلفی در این راستا انجام شده است و باید در جهت اجرای این قانون مراقبت‌های لازم را انجام دهیم. این قانون باید با مشارکت و همراهی آحاد مردم اجرا شود و همان‌طور که گفتم برنامه‌ریزی بسیار دقیق و عالمانه‌ای در این راستا در دست تهیه است.

رییس‌جمهور گفت: بدانید که هدف دولت این است که در راستای اجرای این قانون نه تنها کوچک‌ترین مشکلی در زندگی عمومی مردم به وجود نیاید، بلکه از همان روز اول اجرای این قانون به لطف خداوند بهبود وضعیت در زندگی آحاد مردم آغاز شود و وضعیت مردم بهبود پیدا کند.

اخیرا برخی با اطلاعات و پیش‌فرض‌های غلط حرف‌هایی را می‌زنند که مردم را نگران کنند.

احمدی‌نژاد همچنین گفت: دیده‌ام که اخیرا برخی با اطلاعات و پیش‌فرض‌های غلط و برخی نیز با اندیشه‌های غلط حرف‌هایی را می‌زنند که مردم را نگران کنند و موضوعاتی را به هم پیوند می‌دهند که به هم ربط ندارد.

وی ادامه داد: با تبلیغات سعی کردند در بازار ارز اخلالاتی ایجاد کنند و وقتی بازار ارز ۱۰۰ تومان گران‌تر شود و به بهانه‌ آن بازار صادرات و واردات دچار مشکل شود. من از همین جا به مردم عزیز ایران می‌گویم که ذخایر ارزی و پولی امروز ایران در طول تاریخ کشور بی‌نظیر بوده و این را خطاب به کسانی نیز می‌گویم که سعی می‌کنند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند یا آب را گل‌آلود کنند که ماهی بگیرند. وی با بیان این‌که دولت بر اوضاع مسلط است، گفت: اگر تقاضای ارز در بازار ۵۰ برابر امروز هم شود، الحمدالله آن‌قدر ذخیره وجود دارد که سال‌ها کشور به خوبی اداره خواهد شد.

هشدار به اخلالگران در بازار

احمدی‌نژاد همچنین با بیان اینکه در یک برنامه‌ تلویزیونی جزئیات اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را به مردم توضیح خواهد داد، گفت: به مردم می‌گویم هوشیار باشید. هیچ شرایط غیرعادی در کشور ما نیست و اگر کسانی فکر می‌کنند با پنهان کردن اجناس می‌توانند در بازار خللی ایجاد کنند بدانند که اشتباه می‌کنند و این کار به ضرر آنها خواهد بود. رییس‌جمهور خطاب به مردم گفت: اگر دیدید هر فرد و گروهی تلاش می‌کند که در بازار اخلال ایجاد کند، به ستادهایی که در تمام استان‌ها هستند، اطلاع بدهید و آنها با کسانی که به بهانه‌های واهی می‌خواهند حقوق ملت را تضییع کنند، برخورد خواهند کرد و در برابر چشم ملت دست آنها را از منافع ملت کوتاه خواهند کرد.

اگر قیمت‌ها ۲۰ تومان گران‌تر شود در گام اول بیش از آن مقدار در حساب‌های مردم قرار خواهیم داد.وی همچنین در مورد تغییرات قیمت‌ها نیز گفت: در مورد تغییرات قیمت‌ها نیز برای گروه‌های مختلف مردم به صورت دقیق محاسبه کرده‌ایم و اگر فرض کنید که بنزین ۲۰ تومان قیمت آن تغییر کند ،حساب کرده‌ایم که این ۲۰ تومان در زندگی مردم در گروه‌های مختلف چقدر اثر می‌گذارد و هزینه اضافه می‌کند و در گام اول بیش از آن مقدار در حساب‌های مردم قرار خواهیم داد. رییس‌جمهور گفت: هیچ نگرانی از جهت اینکه مشکلی در زندگی مردم در تامین کالاهای مورد نظر مردم ایجاد شود وجود ندارد. ملت نیز هوشیار باشند و آن چند نفری که به قول خودشان طراحی کرده‌اند و به تصور خام خودشان در زمان اجرای کامل قانون هدفمندکردن یارانه‌ها به ملت لطمه بزنند ان‌شاءالله مایوس خواهند شد و دست‌شان از سر ملت ایران برای همیشه کوتاه می‌شود.

رمزگشایی از حادثه ۱۱ سپتامبر

رییس‌جمهور در ادامه‌ سخنان خود در جمع مردم استان گلستان با اشاره به حادثه ۱۱ سپتامبر گفت: آن‌چنان به لحاظ تبلیغاتی پیچیده و گسترده عمل کردند که کسی جرات نکرد بگوید و بپرسد چگونه از میان لایه‌های تودرتوی پیچیده‌ امنیتی آمریکا، چند نفر از افغانستان توانسته‌اند، در این لایه نفوذ کنند و قادر شده‌اند در مرکز اقتصادی آمریکا نفوذ کرده و برج‌های دوقلو را که نماد نظام سرمایه‌داری است را مورد هجوم قرار دهند و اثری از خود نگذارند. گفتند که هریک از این هواپیماها ۷۰ الی ۸۰ و حتی ۱۰۰ تن سوخت همراه خود داشته است. شما می‌دانید یک هواپیما با این مقدار سوخت منفجر شود چه اتفاقی می‌افتد. رییس‌جمهور ادامه داد: چند گذرنامه درآوردند و گفتند این گذرنامه‌ها متعلق به تروریست‌هایی است که اهل افغانستان و کشورهای عربی بوده‌اند، ولی از جنازه‌های آنها خبری نبود. شدت انفجار آن‌قدر زیاد بود که اثری از جنازه‌ها نماند، ولی چند کاغذ باقی‌ماند!

تبلیغات به بهانه یک خانمی که گذرش به دادگاه افتاده است

رییس‌جمهور ادامه داد: در سفر اخیر دیدید که چگونه آنها تمام ارزش‌های انسانی را بازیچه‌ تسلط بر ملت‌ها قرار دادند. یک خانمی در گوشه‌ای از ایران اشتباهی کرده است و گذرش به دادگاه افتاده است و شما می‌بینید که در دنیا چه تبلیغات و سروصدایی در این ارتباط ایجاد کردند. در یکی از سایت‌های جست‌وجوگر وقتی که در این مورد جست‌وجویی انجام دهید ۴ میلیون صفحه به بهانه‌ این موضوع علیه ایران درست کرده‌اند. پشت صحنه‌ این اتفاقات چه کسانی هستند؟ همان کسانی هستند که پشت صحنه‌ آمریکا و اسرائیل هستند. همان کسانی که در عراق و افغانستان جنگ ایجاد کردند و ماجرای ۱۱ سپتامبر را به بهانه‌ای برای کشتار ملت‌ها تبدیل کردند. احمدی‌نژاد با اشاره به سفر اخیر خود به نیویورک و تبلیغات رسانه‌های غربی در ارتباط با پرونده‌ سکینه محمدی آشتیانی ادامه داد: با فشار تبلیغاتی می‌خواستند ما را منفعل و وادار به عقب‌نشینی کنند و روحیه‌ ملت ایران را بشکنند. آزادی، دموکراسی و حقوق بشر، همه را بازیچه‌ تسلط بر جهان کرده‌اند؛ به خاطر اینکه دل‌های آنها از عشق به مردم و محبت به انسان‌ها خالی است.

وی با اشاره به نظرسنجی‌هایی که در آمریکا در ارتباط با ۱۱ سپتامبر صورت گرفته، گفت: اکثریت قاطع مردم آمریکا در این نظرسنجی‌ها گفته‌اند که دولت آمریکا نقش اساسی در ماجرای ۱۱ سپتامبر داشته است. وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مراکز نظرسنجی آمریکا بعد از سفر اخیر ما به آمریکا نظرسنجی از مردم آمریکا انجام داده و بیش از ۶۲ درصد مردم آمریکا گفته‌اند که به حرف‌های مسوولان آمریکا در ارتباط با این حادثه اعتماد ندارند و در واقع خود مسوولان آمریکایی را در این حادثه مقصر می‌دانستند. رییس‌جمهور گفت: اگر حرف ما را قبول ندارند، حرف مردم خودشان را گوش کنند و به جای اینکه این میزان هزینه صرف جنگ کنند، صرف مردم خودشان کنند. احمدی‌نژاد گفت: از زبان شما مردم خطاب به آنها می‌گویم اگر شما این نصیحت‌ها را نشنوید و راه حل انسانی را نپذیرید، ملت‌های منطقه یقه شما را خواهند گرفت و شما را از منطقه به بیرون پرتاب خواهند کرد.

مدعیان اقدام علیه ایران دستشان را دراز کنند تا از همین‌جا قطع‌کنیم

وی گفت: آنها در واقع طراحی کردند و گفتند که ۵/۱ الی ۲ سال تحریم می‌کنیم و اگر اثر نکرد فشارهای بیشتری وارد می‌کنیم و در این سفر خبرنگاران آنها دائم اصرار داشتند که بگویند تحریم‌ها اثر داشته است و وقتی می‌خواستند در مورد صحبت‌هایشان سندی ارائه دهند، برخی از صحبت‌های برخی از آدم‌های بی‌توجه در داخل کشور را به عنوان سند به ما ارائه می‌دادند.

ولی من به نمایندگی از شما مردم عزیز تاکید کردم که تحریم‌ها اثری نداشته است و هر غلطی که دو سال دیگر می‌خواهید بکنید، اکنون انجام دهید تا ببینیم چند مرده حلاج هستید. چه کسی جرات دارد علیه ملت ایران اقدامی انجام دهد و جسارتی صورت دهد؟ این‌هایی که در دنیا مدعی هستند کدامشان جرات جسارت دارند که علیه ملت ایران اقدامی انجام دهند؟ دستشان را بلند کنند تا ملت ایران از همین جا دستشان را قطع کند.

عکس: خبرگزاری فارس