رییس دیوان عدالت اداری گفت: شکایت علیه دستگاه‌های اجرایی و دولتی به دیوان عدالت اداری دوبرابر شده است. محمد جعفر منتظری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در پاسخ به این پرسش که آیا اهداف دیوان عدالت اداری برای کاهش پرونده‌های ورودی محقق شده، اظهار کرد: براساس مقایسه آماری تعداد پرونده‌های ورودی به دیوان عدالت اداری در سال ۸۸ نسبت به سال ۸۷ بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است؛ در حالی که فعالیت و عملکرد دیوان در رسیدگی به پرونده‌ها تقویت شده و کاهشی نداشته است.

وی افزود: حجم پرونده‌های ورودی به دیوان عدالت اداری در سال ۸۹ بسیار افزایش داشته است؛ به نحوی که در فروردین ماه سال جاری پنج‌هزار، اردیبهشت ماه هفت هزار و خردادماه بیش از ۱۰ هزار پرونده حقیقی و حقوقی علیه دستگاه‌های دولتی وارد دادگاه‌های دیوان عدالت اداری شده؛ یعنی اینکه در سه ماه نخست امسال پرونده‌های دیوان دو برابر افزایش یافته است.

رییس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه افزایش دو برابری شکایات علیه دولت نشان از یک چالش و مشکل جدی در نحوه ارائه خدمات در سازمان‌های دولتی دارد، گفت: قضات دیوان در تحقیق و پیگیری شکایات هیچ‌گونه کوتاهی نکرده‌اند.

منتظری با بیان اینکه متاسفانه دستگاه‌های اجرایی در ارائه خدمات توجهی به حقوق شهروندان و بیت‌المال نمی‌کنند، اظهار کرد: رشد دو برابری شکایات علیه دستگاه‌های اجرایی و دولتی زنگ خطری برای تمامی مسوولان اجرایی است که باید خود این مشکل را آسیب شناسی کنند.

وی افزود: این آمار درحالی است که تمام مردم کشور دسترسی به دیوان عدالت اداری ندارند و به حقوق خود آگاه نیستند در غیر این صورت آمارها بسیار تکان‌دهنده بود.